Back to - igår!

Det här inlägget skrev jag igår, blev nästan klar, glömde bort det. Gör ett nytt försök nu 🤗

Idag är ingen vanlig dag, för det är svärmors födelsedag 🌸 - fast det får jag kanske inte säga... för hon har liksom slutat fylla år. Men hon är en för viktig klippa i vårt liv för att vi helt ska ignorera det! 

(null)

Därför ägnade Alfred och jag morgonen åt att baka tårta och rita teckning. Svea låg lugnt och tittade på brasan - i mina drömmar 🙈 mest hängde hon på min arm och smågnällde med bröstet i och ur munnen. Så vi har jonglerat lite helt enkelt. Marängsmeten smet, lite torkning och städning. Blöjbyte mitt i allt. Försökte få i Alfred frukost. "Måste kiiiissa!" Ännu ett blöjbyte. "Nej nu måste jag äta frukost" "vill gå uuuuit" "snart jag lovar mamma ska bara..."

(null)

Tårta blev det i alla fall. En promenad till svärisarna. Kaffe och fika. Därefter en cykeltur med lilla cykeln. Då gick mormor med Svea i vagnen. Alfred är så stadig på cykeln nu. Jag kan släppa handtaget när det går nedför. Egentligen hade han väl kunnat sparka sig fram själv nu men jag tror inte han kommer ha tålamod till det när han väl vant sig vid att få åka röly, åka på bakhjulet, hoppa mm med en vuxen som skjuter på.

Bild från gårdagens cykelrunda.
(null)

Svea sov länge i vagnen och jag kunde först duscha och sen leka utomhus med Alfred. Så lugnt och skönt. Sen var det bara lunch innan det var Alfreds tur att sova vagnen. Lugnt och skönt va? Fast först råkade Alfred kissa när jag inte fanns för att hjälpa till. Sen klämde han tummen i dörren - ajajaj! Därefter vaknade Svea och när vi satt lugnt och ammade i soffan kaskadkräktes hon över oss båda. Ledsen Alfie, måste byta kläder och det är bajs i blöjan. Storebror fick ge sig till tåls ibland. Fast inte alltid han. Ibland är det Svea som för skrika en stund medan jag knyter skor, hjälper till på toa eller fixar annat viktigt med Alfred. Det blir helt enkelt kompromisser och skrik när man är ensam med två! 

(null)

Då är det SÅ HIMLA SKÖNT att kunna stoppa Svea i sjalen efter en stund. Hon somnar och jag kan pyssla med Alfred, mat, stök osv. Sjalen och alla hjälpsamma släktingar och grannar får vår vardag att inte bara fungera utan vara riktigt trevlig ❤️ " it takes a village to raise a child"och här på Sandsmon har vi precis en sån by! 

(null)

Och så kommer de där tillfällena, när båda sover och lugnet lägger sig. I mitt huvud sjunger jag stuuuunder av stillhet, ett ööööögonblick av roooo iblaaaand ❤️

(null)