Helt normalt

Ligger i sängen bredvid sovande Alfred. Lyssnar på kropp och själ om trots. 

"Barn behöver bråka ibland"

Sjukt skönt i allmänhet att höra att det vi ibland tycker är otroligt störande bara är helt normalt. Vår kloka och tokiga lilla vilde är troligtvis ganska välartad egentligen. 

(null)

Både igår och idag har han varit helt underbar (och ganska mammig).

(null)
(null)

 Det kan ju ha att göra med att vi varit många som hjälpts åt också :-). Igår var vi som vanligt på kyrkis på förmiddagen och därefter hängde vi både med min mamma, grannarna och svärföräldrarna. Mamma hade köpt så fina kläder åt barnen och vädret var fantastiskt så vi försökte få till lite fler fina kort. 

(null)
(null)
(null)

Med blandat resultat även denna gång... fast det är ju en stor del av den här tiden som fångas. Myset. Skriken. Balansen mellan kramar och stryptag.

(null)
(null)

På kvällen fick Svea och jag sjunga 🎶 medan killarna fortsatte hänga med farmor och farfar.

(null)

Idag har jag och Svea haft en mysig förmiddag på stan. Skönt och välbehövligt att komma iväg på tu man hand med min söta lilla pärla. Viktigt för killarna att få mer tid tillsammans också! Nu har jag två barn som av olika anledningar nästan är klistrade på mig och så otroligt beroende av sin mamma. Då är det skönt att komma ifrån och få tänka egna tankar en stund! 

(null)

Sen hade jag massor med tålamod för min finpojke. Vi började med att pyssla och därmed peta i honom lunchen han ilsket sopat ner på golvet från köksbordet. Alfred tycker det är roligt med labyrinter, klistermärken och utmaningar i pysselböcker och det är ett effektivt sätt att få en mysig matstånd med en harmonisk kille om han inte vill äta. Jag blir så stolt när jag ser honom hitta rätt klistermärken till de svarta figurerna eller lösa andra utmaningar. Min stora lilla pojke!

(null)

Sen ville han bada badkar. Vi tog med ballonger och sugrör som vi lekte med. Idag satt jag bredvid istället för att bada med honom och han lekte länge själv i badkaret. Jag kände mig som en väldigt bra mamma just då. 

(null)
(null)

Jag badade istället med Daniel medan Alfred och Svea fick vara hos farmor och farfar. Vilken lyx och välbehövlig del i föräldraskapet ❤️

(null)

Så stor och så liten. Så mysig och så arg. Så självständig och så mammig. Att kunna knyta fast båda barnen och gå en runda, det räddar många kriser här hemma! 

(null)