Stunder av stillhet

Sitter vid köksbordet och är trött. En liten fröken gräver sig nedåt i min mage. En liten storebror sover gott i sängen. I vår säng. Igår sov han hos mormor och morfar. Hur bra som helst. Men idag har vi varit trötta. En lättretlig pojke. Jag är glad att han fått börja amma igen när gravid-mjölken runnit till. Så mysiga stunder av stillhet! Ovanligt med en så aktiv liten pojke. Han sitter inte still vid maten. Sitter inte still vid plattan. Sitter inte still i vagnen när det är jag som kör. Men vid bröstet. Och i sjalen. Och när vi läser bok. Det är då vi laddar batterierna ❤️

(null) (null)
(null)
(null)
(null)
(null)

Jag som mamma får ju numera vila mer än "när barnet sover" (tack och lov för det!). Är så tacksam för att ha fått familjen nära. 

(null)

Är lika tacksam för våra fina grannar. Tänk - numera har min lillpojke kompisar och kan leka länge utan att jag är där! En ny era :-). Jag passade på att sticka lite. 

(null)
(null)

Avslutar detta trötta och lite förvirrade inlägg med bilder från i förrgår. 

Ensamtid med favvo-killen på hövenbadet i Resele
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

När vi kom h hade Alfred fått en present med en fin medicinväska av Emilia. Den blev genast populär! 
(null)
(null)
(null)
(null)

Nu har jag varit ledig två veckor redan. Galet! Fast vi har hunnit med mycket semester på den tiden. Imorgon tänker jag vara pigg igen - för det kan man väl bestämma själv? Godnatt!