Lugnet

Nu sover Alfred igen. På mina föräldrars säng idag, för att slippa slamret från disk, bygge och annat i vårt hus. Jag sitter i deras kök och går igenom bilder, äter frukt, har det lugnt och skönt. Mammas och pappas hus andas alltid lite harmoni, även nu när de är nyinflyttade och har bra många fler projekt på gång än vi. 

Egentid i köket
(null)

Alfred och räven i sovrummet
(null)

Nyrenoverad toa
(null)

Hall som fått ny golvmatta och en garderobsvägg
(null)

Matsal i ett fd sovrum 
(null)

Gästrum i ursprunglig stil
(null)

Idag har tapeten kommit på plats i vårt badrum och det blir så fint! Dessutom håller Danne och Kåge på att fixa stuprännan till längan och jag har fått städat huset. Daniel hade tänkt göra det imorse men istället fick han och Alfred åka till Selsjön och bada medan jag pysslade på i lugn och ro. Så himla bra att Alfred får de där mysiga stunderna med pappa och blir lite mer pappig innan det kommer en bebis och stjäl en del av mammas famn. 

(null)
(null)

Nu ska jag fortsätta rensa mappar från 2017 och vara lite nostalgisk över hur mycket som hinner hända på ett år!