Lilla fröken och vår pärla

Idag hade vi två roliga saker planerade.

Det första var ett besök på mödravården (jaha, jättekul tänker ni kanske, men det är så spännande att följa bebis i magen). Det här var första gången i den här graviditeten som Daniel skulle få vara med och höra hjärtljuden. Dessutom valde vi att ta med Alfred. Det är jag glad för! 

(null)
(null)


Det tog visserligen lite tid att få komma in, jag hade en mammig kille i knäet och fokus var inte bara på mig och magen. När hjärtat började dunka boff boff boff och Alfreds ögon glittrade av förundran, då var det värt allt! Det här tar även honom närmare sitt syskon. 

Så här ser det ut för mig och lilla fröken i magen i vecka 34: 
- blodtryck 113/68 (jättebra)
- vikt 58 kg (8kg uppgång hittills, helt ok)
- hjärtljud 145/minut (jättebra)
- SF mått 27 (lite lågt)
- ej fixerad och just nu placerad i säte. Det känna ju lite oroande, snälla lilla fröken slå en kullerbytta! 

Vi kommer få ett tillväxtultraljud precis som med Alfred eftersom magen växer lite långsamt, men det är inte oroande. Alfred var ju alldeles normalstor! Om fröken bakvänd inte snurrat runt om 2 veckor blir det dessutom ett vändningsförsök. Hon har dock bökat och knölat hela dagen och ligger redan annorlunda så förhoppningsvis löser det sig ändå. Om hon mot all förmodan skulle vara fast i säte vid förlossning skulle jag vilja prova att föda fram henne vaginalt ändå. Vi pratade lite om det. Då blir det Östersund istället för Sundsvall. Fast det är ju om utifall att osv... 

Innan vi lämnade MVC sa vår barnmorska "Någon gång ibland känner man som barnmorska att man skulle vilja följa med på en förlossning, och din förlossning hade jag gärna varit med på". Så gulligt ❤️ Välkommen sa jag :-) Sen gick vi till Café Petter, åt mat och köpte glass. Den stolta storebrorn somnade gott i bilen. 

(null)

Nästa efterlängtade aktivitet var bärträff med fina Klara och Cheri. Alltid lika roligt! Den här gången kom de till oss. Barnen lekte på rutschkanan, i sandlådan, med bollar, bilar osv. 

(null)
(null)

Alfred och jag hade plockat jordgubbar att fika på. 

(null)

Vi mammor fick prata relativt ostört. Dessutom fick vi såklart klämma och känna på varandras sjalar, tipsa varandra och testa lite knyt. 

Den här fina (fast väldigt långa) fick vi gosa i)
(null)
(null)

Lilla Svea myste på mammas rygg i flera fina sjalar
(null)
(null)
(null)

Thor fick bli lite mutad, idag ville han hellre leka med bilar
(null)
(null)

Titta vilken fin hög vi fick ihop! Några är till salu och vi tog lite snygga bilder till annonserna. 

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

Alltid roligt att dela ett intresse med kompisar 🤗 inser ju att de flesta i omgivningen inte förstår tjusningen med vackra tyger och roliga knyt. 

Nu väntar en helg som gräsänka medan Danne är i storstan. Jag tror nog vi kommer göra det bästa av situationen!