Tyst på bloggen

... har det varit den här veckan. Nej, det beror inte på att bebis hade bråttom ut. Jag har börjat jobba. Och somna vid läggningarna. Och måla en massa när jag håller mig vaken. Kameran har tagit paus medan jag försöker komma ikapp med säkerhetskopiering. Bloggen fick lite semester. 

Obligatoriskt dopp
(null)

Nu är första jobbveckan slut. Den har varit intensiv, ganska rolig, väldigt varm och jag har fått mycket gjort. Bara en vecka kvar! 

Besök hos aktiv markägare
(null)

På hemmaplan har världens bästa snickare (Jesper Nordlander) jobbat på som sjutton! Det blir så fint i både badrum och hall med träpanel, allmogeprofiler och lister som passar in med de vi hade innan. Utan Jesper hade vi inte fått till det på samma sätt! 

Hallens panel sattes upp igår
(null)


Idag är alla lister på plats och panelen har Danne kvistlackat (null)
(null)

I helgen har vi en massa målning framför oss, men jag har fått måla något helt annat i veckan. Nämligen Alfreds väldigt solblekta barnvagn. Typiskt nog tog jag ingen före-bild men den var alldeles ojämnt gråbeige på sufflett och tygkorg, medan liggdelen var nästan svart. Med hjälp av lite Palette textilfärg från panduro (på inget sätt sponsrat) och en tvättsvamp ser vagnen nästan ny ut igen! Känns mycket roligare att bädda till lillstintan då :-) 

(null)

Nu ska jag ta mig ur soffan, hämta kvistlacken och ge mig på allt trä som kommit till. Heja Sara friskt humör osv.