Det närmar sig!

"Ja, vecka 38, snart kommer nig lillasyster" - vore ju en rimlig slutsats att dra av min rubrik. Men jag är fortfarande inte riktigt där mentalt. I teorin, ja, men inte på djupet. Däremot börjar jag nå fram till lite andra delmål nu! 

- Imorgon jobbar jag min sista dag! Då har vi VO-möte så jag ska mest flyta med i det schema någon annan planerat. Idag var därför sista dagen med problemlösning och "göra klart". En hel del av båda sakerna dessutom! Jag har haft besök av missnöjda markägare och sagt hejdå till ett bra mycket nöjdare par. Jag har rett ut en härva där tre markägare hävdar agorätt till samma avlägg. Vi har avräknat allt på listan och förberett lite som görs klart längre fram. Det är jobbigt att jobba efter deadline! Nu blir det skönt att gå av. 

- Igår målade vi sista gången på nästan allt i både hall och badrum. Endast en takbräda och någon kant i hallen behöver en strykning till. Idag har vi därför avtäckt och städat golven. Det blir så fint! Nu sätts badkar och vask in (men vi hittad een spricka i toan, buhu, hoppas rörmokaren kan fixa en ny snabbt) och imorgon rörmokaren jobba med att koppla in allt. Till helgen har vi i princip ett färdigt badrum igen - förhoppningsvis! Sen återstår bara det roliga pysslet och pyntet 🤗

- Igår levererades veden och ligger just nu i trädgården och blir sur i ett riktigt höstigt regnväder 💦

Alfred har gått två dagar på dagis den här veckan. Idag fick han feber efter hämtning och kräktes på kvällen. Så glad över mitt beslut att ha honom hemma i höst (och kanske även våren om allt känns bra). Vi slipper förhoppningsvis en del baciller på så sätt! 

Inte en enda bild har jag i telefonen och nu ligger jag intill en febervarm kropp i ett mörkt sovrum. Därför säger jag tack och godnatt nu, nu får vänta på lite badrumsbilder och annat kul som jag hoppas få till i helgen :-)