GLAD påsk 🌸

Jag är så glad idag. Bomulls-glad och lugn på ett sätt jag inte känt på länge. Så skönt! 

(null)

Daniel och jag hann prata på riktigt igår. Om kök och om förskola, om Corona, jobb och trötthet. Det kändes viktigt! 

(null)

Hemma har påsken flyttat in i renoveringsröran. Det är fint ändå om man fokuserar på vackra stockar och tapeter snarare än lösa sladdar och allt det ofärdiga. Nu är förresten ganska mycket ordnat. Vi har beställt vitvaror och bänkskivor, lampor och mer tapet. Haft elektrikern på besök. Om en dryg vecka börjar Jesper och elektriker-Peter på riktigt. Då flyttar vi över i svärföräldrarnas hus ett tag. 
(null)

Ja nu tar vi påsk och gör oss redo för språnget in i en ny fas i livet. För efter påsklovet är det inte bara köksrenoveringen som drar igång för fullt. Då går även startskottet för Norra Skog. Dessutom börjar Svea förskolan - för farmor är isolerad och kan inte längre vara dagmamma. Det kommer bli bra så här också! Vi har pyntat buskar med fjädrar, hängt upp äppelkäringarna i fönatren och planterat penséer i krukor. Det lilla mitt i allt stort! 

(null)

På jobbet känns det som att något äntligen börjar hända! Jag har hittat gallringar, fått kontakt med markägare, bokat möte, lämnat förslag. Det rör på sig 🌲🌲🌲

(null)

Jag blandade skogs-koll med påsk-pepp och hälsade på maskinlaget för att ta några bilder ❤️ Så skönt att fokusera på annat än affärer ibland. 

(null)
(null)

Imorgon fyller vår allra viktigaste Pappa Danne år. Då ska vi skämma bort honom! Jag ska dessutom överraska barnen med lite loppis-fynd så att de också får något extra på pappas dag 🤗 Nu ska jag sova och peppa för en härlig helg med bästa familjen ❤️

(null)