Håll igång och ta det chill

Den här dagen har varit verklig avkoppling. På vårt sätt! För Alfreds del har det inneburit väääldigt mycket cykling. Först med Lukas och Wilma i skogen. Lillpojken lättar full fart i nedförsbacken och hoppar på stora sandhoppet. Han lättar visserligen inte men tar sig förbi och rejsar in i skogen. Ramlar en gång men tvekar inte utan hoppar igen. Jag får kuta lite intervaller på köpet och piggnar till. Lite växthus-fika och plantering fick vi också till under förmiddagen. Efter lunch var vi klara med hemma-hänget. Packade ner supercykeln (samt paket att skickas och biblioteksböcker att återlämna) och åkte till stan. 

(null)
(null)
(null)

Ja, ni ser ju vad killarna gjorde medan jag lämnade paket. Behöver jag nämna att ingen annan treåring cyklade själv? Att storkillarna mumlade imponerat sinsemellan. Jag vågar inte köra i rampen. Alfred susade över hoppen. Sen drog vi från en cykel-lek till en annan. Uppe på hallstaberget. 

(null)
(null)

Alfred tyckte det var superkul att köra snabbt på asfalt där inga bilar får köra. 

(null)

Kämpa lillen bästa killen heja heja heja! Bra träning inför fjällresan, där cykeln såklart ska med. 

(null)

Mer träning blev det. På hallstabergets nya gym. Jag till en början med ledsen Svea (mer tänder på väg) på ryggen. Bra extra vikt! Där piggnade hon till och ville också träna. 

(null)
(null)
(null)

Kan man äta det här? 

(null)

Kan man klättra här? 

(null)

Lite benböj kanske? 

(null)

Ringar någon? Äsch vi dansar loss istället. 

(null)
(null)

Tummen upp från familjen Amsby! 

(null)
(null)
(null)
(null)

Sen värmde Svea och jag upp inför fjällvandring med en promenad ner. Någon somnade. 

(null)
(null)
(null)

Efter lite lugnt häng i trädgården, med mormor och morfar som dedikerade barnvakter/lekkamrater, drog vi till stranden och simmade lite. Minst simmade mest. 

(null)
(null)
(null)

(null)

Aaaah, vi har det så himla bra ❤️