Friluftsdag

Igår hade Alfred en relativt stillasittande dag med inomhuslek på förskolan, inomhuslek hemma och bara en kort stund med promenad och bus i snön. 

(null)

Inte för att denna 2,5 åring någonsin riskerar att bli stillasittande! Han slår numera volter från fönstersmygen ner i storsängen och vi jagas runt runt i huset med en lillasyster som tjuter av glädje i min famn. Men jämfört med gårdagen har vi i alla fall haft en riktig frisksportsdag idag! 

(null)

Jag startade först dagen med en skidtur tillsammans med min pappa. Så himla mysigt och jag blev imponerad över hur stadigt han stod på skidorna. Han har aldrig åkt längdskidor förut om lan inte räknar vita blixten i lumpen, och nej det gör man inte! Därefter åkte Alfred och jag raka vägen till badhuset och hängde där några timmar. Storkillen (mamma sluta tjata sa han idag när jag för trettioelfte gången sa något om att han är stor) hoppade själv från kanten, åkte "själv" i stora kanan med mig ett par meter bakom, duschade själv med tvål och allt och satt sen i bastu medan jag tvättade håret. Så mycket enklare allt har blivit! 

(null)

Efter sovning och mellis satt vi vid bordet och undrade var den här dagen skulle ta vägen. Vi landade på forsmo IF 🤗 

(null) 
(null) 
(null)

Killarna spelade bandy på isrinken. Dante inkluderad. Även här reder sig Alfred helt själv så snart skridskorna är på och jag tror alla hade kul en lång stund. 

(null)
(null) 

(null)

Under tiden tid Svea och jag en runda i skidspåret. Mysigt! Jag åkte på plaggen på åkrarna i sakta mak, vill ju inte riskera något med henne på ryggen, men med stavarna i handen känns det faktiskt säkrare att åka skidor än att halka runt på glashala gångstigar den här årstiden! 

(null)

Slutligen promenerade jag tillbaka med Svea och Dante och passade på att gå vackra rundan längs skoterspåret. Längesen sist! 

(null)

Efter maten försökte jag locka till lite pyssel och skapande men till det är tålamodet sällan stort. Man kan väl helt enkelt inte få allt hos ett barn. Sätter mitt hopp till att svea vill pyssla med mig framöver ❤️

(null)