Tillväxt på gång

Idag har vi varit på BVC. Besöket har innehållit: 

- skrik
- bära varsitt barn i sele
- förvirring kring lokaler
- sjukskriven barnmorska
- bra vikarie
- trött och hungrig familj
- lite mer skrik

Välkommen tvåbarnskaoset, eller? 

Vi kom åtminstone fram till att båda barnen växer och frodas. Svea väger nu 3,6 kg och är 52cm lång, 36 kring huvudet. Alfred väger hela 12,5 kg (10,5 senast vi vägde) och är 88cm (83 senast). Herregud som han vuxit över sommaren! 

Lille Alfred, jag hänger inte med! 
(null)

Vi har också fått positiv reaktion på tandemamning. Inte helt självklart men kul eftersom det funkar så bra för oss. Hittills har alla bara uppmuntrat bärande, tygblöjor, babypottning, långamning och allt det där jag tycker känns bra att tillämpa så länge det funkar. Apropå det hade jag Svea utan blöja igår för att hon blivit så röd på rumpan. Det var lite häftigt för när hon låg på handduken och sov kunde jag se precis hur hon grimaserade, krökte sig, gnällde och sedan kissade och bajsade. Så kunde jag snabbt lyfta upp henne och hon fick bajsa klart på toan. Tycker det är så häftigt när man lör sig läsa sitt barns signaler - och när Svea skriker utan att vi lyckas trösta påminner jag mig om att det var så här med Alfred också i början. Efter någon månad hade jag lärt mig honom utan och innan och allt gick lättare. Så skönt att ha bättre koll nu :-). 

(null)

Dags att vila när barnen sover nu 😴