Återhämtning

Idag har jag varit trött. Det är som om förlossningen kommit ifatt lite. Hormoner har gått ur kroppen. Underlivet värker. Amningen kräver ett ständigt matintag. Kroppens återhämtning har varit alldeles fantastisk! Det är svårt att tro att jag nyss födde mitt andra barn. Därför måste jag påminna mig själv om att jag faktiskt fortfarande återhämtar mig, utöver stygnen som syddes och blodet som rinner. Att kroppens organ är på väg att flytta tillbaka till sina ursprungliga platser. Att musklerna ska aktiveras igen. Att jag nyss bar en stor mage med en bebis i. Otroligt egentligen! 

(null)

Det är då det är som allra skönast att inte vara ensam. Att kunna gå in till morfar på morgonen när pappan fick sova lite längre. 

(null)
(null)

Att pappan sen är pigg nog att både engagera och bära storebror medan jag har en betydligt lättare lillasyster i selen. 

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

Att farmor och farfar kommer och puttar cykel, bär grejer och fixar i allmänhet. 

(null)
(null)

Ja jag är överlag så tacksam för alla jag är omgiven av! 

(null)

En långpromenad, en handlingstur och hämtning av viktiga paket med bland annat den här fina sjalen fick vi åtminstone till denna trötta dag. Och ett mysigt besök av Paulina och Loui. Danne och K-G fixade dessutom undan lite fler saker på gården. Inte illa på en slö och regnig dag trots allt. 

(null)