Semesterhelg

När man är föräldra"ledig" så har man egentligen världens bästa jobb. Att rusta sina barn för livet! Att hålla om, hålla ordning, hålla ut. 

(null)

Tidig morgon till sen kväll - en kompott av ljuvlighet, monotoni och djupa andetag. 

(null)
(null)
(null)

Så när har en hemma-mamma semester? Kanske en dag som igår - när vi blev bjudna på middag med efterrätt och sen fick en barnfri kväll med bio för två. Alfred sov hos mina föräldrar. Svea passades av svärföräldrarna. Jag var inte ängslig en sekund. De är alla så närvarande i barnens liv att de ingår i familjen. Vi kunde i lugn och ro njuta av filmen. Typ... Fast Danne somnade litegrann. Min hjärna ropade "system overload" 📛🚫❗️när det blinkade, snurrade och dånade på skärmen. Vänta nu, vem är det där? Var är de nu? Vad hände egentligen? Hehe vi har blivit lite stenåldersmänniskor i vår härliga föräldrabubbla. 

(null)

Semester behöver kanske inte vara att vara utan barnen? Utan mer att göra roliga saker tillsammans. Som idag! Då åkte vi till technicus för andra gången i livet. Ett härligt ställe för alla åldrar! 

(null)

Förra gången var nog lejonet och rutschkanan favoriter. 

(null)
(null)
(null)

Nu var de båda liiiite läskiga. Klättergrenarna gav Alfred prestationsångest. Jag kan inte sa han medan han klättrade på lätt som ingenting. 

(null)
(null)
(null)

Även skogsmaskinen blev lite för svår för herr "vill kunna allt på en gång". 

(null)

Roligt var det däremot att leka affär och klättra runt i Alfons-hörnan... 

(null)
(null)
(null)

... att mysa med gosedjuren... 

(null)

... och att leka med duplot.

(null)

Svea hängde storögd i sjalen och verkade riktigt nöjd. 

(null)


Danne och jag tog en match i "nattduellen" - som jag vann 🏆 Därefter lyckades jag undvika att tävla i brainball (tänk så lite som möjligt). Dör utklassade Danne Alfred. Därefter fick han nästan stryk av Svea 😝

(null)


Sammanfattningsvis fick besöket fyra av fem stjärnor ⭐️⭐️⭐️⭐️ men Alfred var nog lite för trött efter en natt med allt för tidig morgon hos mormor och morfar. 

(null)

Jag känner mig trots allt som om jag haft en semester-helg med både mys och äventyr! Nu är jag redo för mer vardag med pyssel, lek och hushållssysslor.