Räddad

För ca 8 timmar sedan var jag helt slut, sådär så att tårarna bara rinner, av ingen annan anledning än en normal förkylning och två lagom snälla barn. Nu ligger jag i sängen och det känns som om jag varit på spa! 

  • Daniel och Alfred har åkt "på äventyr" och övernattar "i en koja" hos farmor och farfar ❤️
  • Svea och jag hade kvalitetstid med mina föräldrar med popcorn och teve.
  • Sen fortsatte vi mysa med babymassage, amning framför teven och lite snattat halloweengodis
  • Jag sköljde näsan och kände mig som en ny människa
  • Innan tio somnade Svea i sjalen och sover nu bredvid mig, ljuvliga lilla tjej
  • Även om hon vaknar om en kvart kommer jag bara ha ett barn i sängen inatt! 
Så förutom den där sega förkylningskänslan har dagen varit riktigt bra. Åtminstone före tolv och efter tre, då jag sovit en timma efter att ha flytt hemmet så fort Danne kom hem. 

Vi började som vanligt med amning och gos, följt av lek i köket. 
(null)

Nu var jag och Alfred inte ensamma idag, Danne jobbade natt och Svea fick följa med ner. Klockan var fem när vi landade i soffan. Lite väl tidigt även för mig. 

(null)
(null)

Alldeles för tidigt för Svea också. Efter ett par timmar däckade hon i sin saccosäck och lämnade Alfred och mig fria att leka som vi ville. 

(null)

Så vi passade på att pyssla ihop hennes julklapp, efter lite äventyr med tåg, djur och gunga. Hon råkade vakna och se vad hon ska få men hon lovade att låtsas vara förvånad på julafton. 

(null)
(null)
(null)

Sen hängde vi hos Dannes föräldrar en stund. Jag fick duscha, Svea fick mysa och Alfred leka och äta smörgås. 

(null)
(null)

När vi gick hemåt igen började den tidiga morgonen ta ut sin rätt. Jag "skulle bara" amma Svea (och Alfred såklart), bädda vagnen och fixa välling innan sovrundan. 

(null)


Då däckade Alfred på soffan 😝 Fler än jag som var helt slut! 

(null)

Det var nånstans efter det jag tig slut. När Svea ville vara vaken, når förkylningen kom ifatt, när Danne slutat men det tig tid att handla. Tog slut. Blev avlöst. Fick vila. Träffade små söta spöken. Pysslade ihop en pumpa. Hade bästa kvällen med Svea. 

(null)

Nu ska jag sova gott, godnatt!