Fröken duktig

Idag känner jag mig sådär äckligt belåten över min dag. Himla duktig helt enkelt. Jag har lyckats med konststycken att ha roligt och göra bra saker samtidigt, med och utan barn. En av sakerna var att fånga Svea på lite fina bilder, så de kommer jag strössla hela inlägget med :-). 

(null)

Imorse tog jag med mig Svea på måndagsmöte på jobbet. Det var kul att träffa kollegorna igen, trevligt att få se att allt rullar på som vanligt, skönt att inte behöva ta ansvar riktigt än. Inte på något sätt avskräckande åtminstone! 

(null)

När vi kom hem möttes jag och Danne nästan i dörren. Han och föräldrarna skulle åka till naturkompaniets outlet i Ö-vik. Där handlade Daniel bland annat present till mig och julklapp till Alfred. Himla bra sätt att spendera sin egentid på tycker jag ;-). Under tiden hängde jag och barnen här hemma. 

(null)
(null)


Vi tog de där bilderna i en trädgård pudrad med nysnö.

(null)
(null)
(null)
(null)

Svea var på gott humör och gick med på att fotas både vid isbjörnen, på fällen och i en docksäng. 


(null)
(null)
(null)

Fast syskonbilder är fortfarande knepiga att få till!

(null)
(null)
(null)

Efter en massa "vänta lite Alfred jag ska bara..." spelade vi lite fotboll tillsammans med Dante.

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

Sen gick vi in och - obs hög duktighetsfaktor - gjorde lite egen pasta från grunden. Hur kul som helst! Det blev ju inte sådär tunnt och jämt och snyggt som det ska vara. Jag har ingen pastamaskin och Alfred fick såklart vara med och både kavla och klippa bitarna. Men det blev! Gick att äta. Var faktiskt rätt så gott. Köttbullar i brunsås hade han lagat redan till lunchen så det åt vi till pastan när Danne kom hem. 

(null)

Efter middagen fick jag träna. Ett härligt pass som gjorde bytta. Mycket knip i olika övningar och en hel del armar och rygg blev det idag. Skönt! Därefter en varm dusch innan jag åkte hem och nattade Alfred. Höjden av lyx! 

(null)

Visst var det väl en väldigt lyckad dag? 






#1 - - Anonym:

Så många fina bilder!