Mera sol nu!

Så blev det fredag och därmed helg för oss igen 🤗 Tack vare vila och stretching kan jag röra mig bättre igen och dagen har varit både trevlig och produktiv. 

Något rörligare men allt större! Vecka 25 nu. 
(null)

Efter frukost, krattning och en Dante-promenad åkte vi in till byn. Alfred, jag och Dante alltså. En liftande dam fick vi med oss på vägen också, bussen gick inte och hon skulle ta prover på sjukhuset. Dagens goda gärning avklarad! Vi fortsatte till lekplatsen och höll ut en dryg halvtimme innan vi huttrande körde vidare för att handla. 
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

När Danne slutade jobbet satte vi oss än en gång i bilen och mötte honom på XL-bygg. Äntligen fick vi handlat material till mina odlingslådor! 

Alfred hittade glassgubbens och lekhörna, men när vi bar och sågade fick han sitta på ryggen. 
(null)
(null)
(null)

På kvällen tittade solen fram och det kändes som vår igen. Daniel hjälpte mig gräva klart stora rabatten - nu vill jag att det ska bli varmt i jorden bums så att jag får börja så blommor i den! Alfred hjälpte mig att sprida ut lövhögarna jag krattade ihop 🍂 Mycket tveksam nyttoaspekt... Jag fantiserade som vanligt om hur fint allt kommer bli när det blir klart. 

(null)

Den här tiden på året är verkligen inte den vackraste. När jag åkte till Sollefteå första gången för att leta boende blev jag aningen tveksam till mitt val av arbetsort. Det var tidig maj, snö kvar i hallstabacken, gråbrunt på marken. Inga blommor. Kallt duggregn. Nästan inga människor på gatorna (förstår dem). Jag kom från ett varmt och blommigt Skåne. Nu när vi bor här tänker jag mindre på det gråtrista och mer på att 1. Snön är borta och 2. Sommaren är på väg. Tur det! 

Här ska nästa rabatt grävas och fyllas. Dessutom ska fönsterna målas och förr eller senare rustar vi upp hela furstukvisten. Tills dess får det vara lite slitet. 
(null)