En liten försmak

I måndags kom mina föräldrar hit igen och det känns så bra att ha dem i grannhuset! På många sätt. Om bara några veckor blir det ju permanent, och då får vi hitta sätt att ha egna liv men stötta varandra. Än så länge kan vi dock passa på stt utnyttja dem så mycket som mjöligt 😜 Den här veckan har jag: 

- Jobbat lite extra långa dagar i skogen och på kontoret för att bli klar med en del. Så kort vecka ju! 
(null)
(null)
(null)


- Varit på föräldramöte på tisdagkväll och kör på onsdagen. 

(null)
(null)
(null)

- Försökt vila kroppen som blir trött och gör ont snabbare än jag vill 

(null)


- tittat och njutit massor när finaste lillungen leker med mina älskade föräldrar! 

(null)
(null)
(null)


Haha hör hade han fixat "tårta" med sand och tallrik på sitt lilla träbord och gick med den till mormor. "Mmmm gott" sa mormor och skulle precis ta en nypa. *Smack* - tårta i ansiktet! Astrid Lindgren har en förkärlek till tårtor i ansiktet, både i Pippi och Emil är det återkommande scener. Det sätter sina spår. Gissa om mormor blev snopen! Jag skrattade allt för mycket för att lyckas skälla. 🎂

(null)
(null)

Idag har vi varit lediga allihopa. På förmiddagen fick vi fixat lite till i trädgården. Nu har jag sått sommarblommor och mer gräsfröer (modigt i början av maj men kunde inte låta bli) och fått hjälp att gräva både rabatt och trädgårdsland. 

(null)

När mina föräldrar fixade lunch fick Alfred hänga på ryggen. Han var visst trött! 😴

(null)
(null)

Efter lunch åkte vi till Näsåker och Alfred sov i bilen. Det blev en bra utflykt med lek och fika på urkultsområdet. Efter det var vi också trötta! 

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

Det är häftigt att se hur mycket Urkult gjort för bygden och positivt att lekplatsen är öppen för allmänheten mellan festivalerna. 

(null)
(null)
(null)

I år blir det mitt femte år på Urkult! Nu följer nog föräldrarna också med :-) 

(null)
(null)
(null)


På eftermiddagen la jag mig för att vila den ömma kroppen på kvällen. Kom på att jag inte känt bebis i magen på hela dagen och försökte reta igång lite sparkar. Puffade, buffade, kittlade, drack vatten - ingenting! Jag är inte nervöst lagd men kände ändå ångesten komma. Vi började prata om att åka kn för att kolla (men var, övik eller? På röd dag? Sjukt jobbigt!) men så la jag mig på sängen och Danne la sin hand på magen. Boff kom en spark rakt på handen. Sen flera. Pjuh! Nu sover storebror hos mormor och morfar och lilla syskonet lever om i magen när jag skriver blogg. Helt perfekt alltså!