Lugnet i vardagen

Helgen må vara slut, men semesterkänslan fortsätter. Det här kan ingen vinterdag bjuda på, det kvittar hur gnistrande stjärnklar och snö-vacker den är. Att hämta på dagis, leka lite på skolgården, cykla runt med Alfred på en trehjuling. Äta middag i ett nafs och därefter landa i trädgården.

(null)

Spruta vatten. Hoppa genom vattenspridaren. Flämta i skuggan. Ta en fika på altanen med oslagbar utsikt. 

(null)
(null)

När vi tröttnade på vattenleken gick vi en promenad med vagnen, som Alfred helt plötsligt älskar. Tror mormorn har ett finger i spelet där. Jag skrudade mig i sommarklänning och bredbrättad hatt. 

(null)

Vi tittade på myror, slingrade på stigar, sen fick Alfred gå själv längs grusvägen. Han lekte med sin skugga och jag njöt av att titta på honom. 

(null)

Idag bad jag om att få bära i sjalen på promenaden istället. Jag saknar min plutt på dagarna när jag jobbade och kände att vi behövde lite kramfors. Åka mage" bestämde Alfred raskt och så fick det bli. Tur att gravid-kulan inte är ivägen än! 

(null)

På sig hade Alfred årets vår/sommar/höst-skor från Kavat. Söta va? 

(null)
(null)

Den här utsikten ❤️ 
(null)

Och den fina miljön! Och sjalen. Har saknat att bära när kroppen inte orkat, men idag var det bara skönt :-). 

(null)
(null)

På grusvägen fick Alfred springa själv igen. "Oj lejon!" Lekte vi idag och gömde oss i gräset. Dit går vi också bär bilar kommer. Eller vargar. Sen kom Lukas och Wilma och då kunde jag dra mig tillbaka och titta på igen 👍
(null)

Hemma på gården klättrade Alfred runt, busade med Dante och jagade boll i blåsten. Danne klippte gräset och jag försökte rensa vinbärslandet och jaga Alfred samtidigt. Kom inte så långt med det första 😝

(null)

Imorgon är det sista jobbdagen igen! Dessutom ska jag göra en spirometri inför ett besök med min nya husläkare på VOON. Ska försöka få prova ut en akutmedicin som faktiskt fungerar, måste ju ändå finnas! Fast det blir först sista maj, nu ska jag bara blåsa lite.