Revansch

Lika snabbt som blixten slog ner och jag knappt tog mig ur sängen igår, lika snabbt vände det igen. En bra natt. Ett par alvedon. Sovmorgon. Vaknade utan huvudvärk. Kunde fortsätta livet som vanligt. Vilken lättnad! 

17 veckor bebismage och 20 månader storebror
(null)

vi gick ut direkt efter frukost. 4 grader kallt och lite snö. Ovanligt humant! Alfred skulle absolut ha sin utväxts röda overall. Jag såg ingen anledning att protestera. Pulkan fick vi också med oss. 

(null)

Alfred bestämde takten. Jag bestämde (nästan) vägen. Dante sprang före och var otålig. 

(null)
(null)
(null)
(null)

På halva vägen stötte vi på två grävare. Vilken lycka! De undersöktes såklart noga och vi präntade in "kran" och "skopa" i det växande ordförrådet. 

(null)
(null)
(null)

Promenaden avslutades med kaffe och kaka hos Kerstin och Bolo. Vi komh lagom till lunch och sen var Alfred så trött att han sov och sov och sov och sov. Tacksamt! 

(null)

Jag tog chansen att bekanta mig lite med mina fyndade knytblöjor, kura (= impregnera) några blöjbyxor i ull samt sticka vidare på ännu en ullbyxa. 

(null)

Kurar ullbyxor i lanolin och tvålvatten
(null)

Övar knyt, superenkelt ju!
(null)

När Alfred vaknade kunde jag inte låta bli att testa knytisarna på honom också. Herregud så enkelt! Synd att jag köpte såna där All-in-one med knappar när jag skulle försöka med tygblöjor med Alfred. De var så knöliga och bökiga att både använda och tvätta. Det här tror jag mer på! Tror minsann Alfred får köra lite knytblöja med ullbyxa sina sista månader också, i väntan på att bli torr. 
(null)
(null)

Efter middagen tog vi ännu en Dante-prommis och på väg hem släppte jag av Alfred hos Leif. Medan de myste på pluggade jag in talboken i öronen och passade på att dammsuga, skura golv, vika tvätt och plocka undan. Så skönt att få det fixat utan barn. Funderade en stund på om jag borde vila istället men kom på att jag ju kunde kolla Emil med Alfie innan läggdags. Så det gjorde vi. Tills Danne kom hem. Nu fick jag några minuters respit för att vara säker på att jag inte somnar ifrån bloggen igen. Därefter är det läggdags och min natt. Håller alla tummar och tår för att vi ska sova bra så att jag får vara lite pigg och pepp på jobbet imorgon! 
#1 - - Anonym:

Hej. Vilken jättefin blogg du har.:) Jag såg i ett äldre inlägg att ni lyckats fynda Spöket Laban figurer! Min lilla dotter är tokig i laban men jag lyckas inte hitta vart man kan köpa figurerna? Så jag tänkte höra vart du köpte dom eller om det rent av kan va som så att Alfred tröttnat o era är till salu? :) Maila mig gärna på [email protected]

Mvh
Dennis

Svar: Hej, tack för dina fina ord:-) tyvärr för dig hittade vi figurerna på Erikshjälpen. Jättefina, verkligen. Om jag får för mig att sälja dem ska jag komma ihåg dig men det blir inte än på ett bra tag för vi gillar dem verkligen. Lycka till i jakten!
Sara