Nyttig!

Herregud vilken dag jag haft! Inte visste jag, när klockan blev halv sex och jag inte fått sova sedan strax efter tre, att det här skulle bli den mest  produktiva dagen på länge! Åtminstone vad det gäller jobb och ansvar. 
 
Minus 30 var det åter men jag landade i stugvärmen vid en vedspis och efter tre timmars diskussion fick jag skaka hand på ett bra kontrakt med två nöjda parter. Bra start minst sagt! 
 
 
Efter en snabb lunch på kontoret för jag till nästa brasa hos nästa markägare och drack kaffe. Nu värmde dock solen och efter lite småprat och ett beslut om gallring traskade Dante och jag i skogen i 1,5 timme. 
 
 
Som tur var kunde Danne hämta på dagis och jag kunde åka hem lite sent med känslan av att ha varit riktigt nyttig! Ett möte till bokat dessutom. 
 
 
Hemma ägnade jag mig mest åt att gosa hud mot hud med Alfred medan danne fixade maten. Han hade varit ledig och hemma och minst lika aktiv som jag. Fixat en massa saker vi pratat om länge men inte kommit till skott med. Dessutom hunnit träna och handla. Efter lite mat och mys smet jag ut igen och lämnade killarna att hålla kväll tillsammans. 
 
 
Vi hade nämligen årsmöte på hembygdsgården. Jag blev ansvarsbefriad från styrelsen, skrev mitt sista protokoll för ett tag framöver och fick njuta av bilder och historier från gamla tider. 
 
Bra dag. Minst sagt. Ska bli skönt med kväll!