Mera gravidtankar

Just nu växer magen inte så mycket. Jag mår inte illa och vardagen flyter på. Ändå har jag känt mig så himla gravid idag. Det är SÅÅÅÅ TUNGT att traktplanera nu. Massvis med snö. Tung snö nu när temperaturen är kring nollan. Mer trillade hela tiden från himlen. Snöskorna fastnade i grenar på marken. Det ramlade snö i nacken (alltså boff flera kilo snö) precis hela tiden. Jag känner hjärtat slå snabbare än vanligt även i viloläge. Känner hur det ska pumpas runt extra blod. Känner tyngden av en extra person vid varje steg. Inte de där fyra kilona jag gått upp, utan energin som kroppen dirigerar till den lille. 

När jag äntligen (efter en väldigt kort traktplanering som ändå tog nästan 2 timmar) landade på kontoret med en kaffekopp resulterade det i halsbränna. Va? Det också? Det slapp jag förra gången. 

Nu har jag haft ont i axlar och ryggslut hela eftermiddagen. Lite foglossning som grädde på moset kanske? 

Så nu är listan: 

- Mage
- Hög energiåtgång
- Finnar
- Fett och tunt hår
- Halsbränna
- Ont i kroppen
- Förändrat doftsinne 
- Kissnödig hela tiden
- Större sug efter sött och lakrits

Har säkert glömt en del. Kan vara säker på att det snart kommer ek påminnelse från kroppen. På tisdag är det dags för ultraljud :-)