Lilla klätterapa

Tjohoo, vi har upptäckt ett (för oss) nytt utflyktsmål! Idag hade vi egentligen tänkt besöka kompisar i Lögdeå men de var visst inte hemma. Då kom vi på att vi kunde gå på tekniskt museum i Härnösand. Jag har aldrig varit på Technicus men har hört mycket gott om det. Ändå överträffade det alla förväntningar! Samtliga (busig pappa, gravid mamma, livlig 20 månaders) hade superroligt. Och fick god mat. Perfekt! 

(null)
(null)

Efter en lång bilresa var Alfred sprallig och peppad. Han rusade in i entrén. Hälsade "hallå" till den glatt överraskade receptionisten. Fick av sig kläderna och var genast i sitt esse. Vi hade fått veta att där fanns en Alfons-hörna, stort lego och en lekavdelnibg. "Bra, någonting för Alfred iaf". Haha, allt utom småbarnssakerna passade Alfred! Det var rena rama paradiset att springa, klättra och upptäcka. En lekplats för alla åldrar! 

(null)

Jag blev som vanligt sjukt imponerad av vår skrutt somrig sig riktigt högt på vuxenväggen helt på egen hand och sen hoppade ner på mjuka mattan. 

(null)

Stora lejonet vågade han både klappa och rida på. De roliga fotstegen var det bara jag som bemästrade däremot. Allra roligast var rutschkanan men där åkte jag med honom (den var stor och med många svängar) så på den fick jag inga kort. 

(null)
(null)

Det var inte spring och bus hela tiden. Alfred satt fokuserat och staplade klossar. Vi fick en kula att åka genom en bana med hjälp av matematik, koordination och en del klurande. Spegelpyramiden var också spännande. "Däää duuu däää duuu däää duuu" sa Alfred åt sin spegelbild. 

(null)
(null)

När vi blev hungriga åt vi en god och barnvänlig buffé och intill cafeterian kunde Alfred leka i Alfons roliga lekland. En oväntad rast för oss föräldrar som nästan hann äta och dricka kaffe ifred. 

(null)
(null)
(null)
(null)

Efteråt gick vi en kort runda i Härnösand och sen sov Alfred gott i bilen. Nu är klockan fyra och jag har en paus medan kullarna leker i solen. Skönt!