Hej från hemmakontoret

I måndags kom jag hem och kände mig ganska slut efter en dryg timmes tung traktplanering följt av ett möte. En dags jobb och jag ville ha helg. Igår kom jag hem och var helt färdig! Hade traktplanerat 2,5 timme och därefter gått i skogen med en markägare. Jag åt till och med både chips och glass för att fylla på med energi. När jag, efter en välbehövlig middag lagad på sparlåga, kompåatt jaghar en massa övertidstimmar att plocka ut var det som om solen gick upp. 

(null)


Idag började jag därför dagen på hemmaplan, i lugn och ro (typ) med Alfred och Daniel. När Danne lämnat Alfred på dagis satte jag mig med jobb vid köksbordet. Nu har jag några ensamma timmar till mejl, Skogsskolan-projektet, telefonsamtal och administration. Utanför fönstret lyser solen. Jag kanske går en promenad, eller så struntar jag i det. Målet är att vila och fylla på medan jag har möjligheten. 

(null)