Midsommar 2018

Midsommar 2018, Alfreds andra utanför magen. Tiden som rusar! Förra året firade vi så här, med finkläder, finsjal och dans med sele:
(null)

Året innan dans jag små grodorna, 100% fullgången, i hopp om att dra igång en förlossning. Helt utan verkan såklart! 
(null)

I år har jag firat med en (snart) tvååring, en 32 veckors bebis i magen och en stor skara familj och vänner ❤️ Fast det såg inte så lovande ut från början. 

(null)

Vi är snoriga och lite hängiga hela familjen. När jag väcktes strax innan fem på morgonen var jag på inga sätt redo att vakna. När vi klev upp en halvtimme senare hade jag vaknat, men just inte mer än så. Alfred var kvittrande glad och vi gick till mormor och morfar direkt efter frukost. Vädret var grått och kallt. Jag fick sova en stund till medan Alfred hade det bra, men vaknade nästan lika trött, till nästan lika dåligt väder. 

(null)

Vi mötte upp Dieter på förmiddagen och försökte sätta upp en anslagstavla på området. Det lyckades bara nästan men snart så! 

(null)

Sen åt vi midsommarlunch med mina föräldrar. 

(null)

Alfred fick hålla sig vaken förbi sovtid för efter lunchen var det dags att fira på riktigt. Daniel jobbade till tolv men resten av sällskapet for till Ådalsbyn vid halv ett och så kom Danne efter en stund. Ett stort sällskap var vi nu med mina föräldrar och hela Daniels familj. 

(null)

Varmt var det inte, men ändå behagligt ute och vi slapp regn! 

(null)

Vi hittade familjen Lindblads på plats, och därefter fler vänner och bekanta.

(null)

 Alfred kom inte ihåg att vara trött alls! 
Han hade fullt upp med att hänga med i dans runt stången... 

(null)

... hälsa på barn och hundar... 

(null)
(null)

... titta i muséet, äta korv, äta fika... 
(null)

... dansa lite till skönsång med Lina Melander... 

(null)

... och leka på lekplats. 
(null)
(null)

Han däckade i bilen på våg hem strax efter två. Vi körde runt i en timme men han var inte alls färdigsoven då utan fortsatte sova i soffan till halv fem. 

(null)

Då satte jag honom i sjalen och han ville fortfarande inte vakna! 

(null)

Vi skakade liv i honom på väg mot middag hos Amsbys. Det var en trött och  ledsen pojke vi försökte truga med köttbullar, äppelmust och leverpastej. Inte förrän Vickan gått en bit med vagnen vände det. Då kom han tillbaka, glad och vaken, och bad om jordgubbar. Sen varvade han jordgubbar med glass och grädde, köttbullar, ost, kaviarsmörgås och vindruvor. Allt slank ner och det blev fart på både ben och humör. Han höll igång en bra stund förbi åtta. Fick komma in hos Leif och äta mer mat när vi gick en runda med Dante. Fikade igen när vi kom hem. Slocknade inte förrän halv tio. 

Nu måste jag också försöka få lite sömn för att vakna lite piggare imorgon!