Mellandag

Igår var det hålligång hela dagen. Imorgon är det jobb både i skogen och på hemmaplan. Då kommer nämligen första hantverkarna och påbörjar badrumsrenovering. Vi väntar oss allmänt kaos och en sommar utan toa och dusch. Idag var vi alltså väl värda lite lugn och ro! 

Jag inledde med sovmorgon, medan killarna som vaknade fyra var på promenad när jag kom upp. Innan lunch tog vi en biltur till handelsträdgården och Esters bohag. Farmor Ami fick följa med och introduceras på den fina butiken. Varmt som attan var det. Alfred hängde på ryggen en stund, och sen lekte vi flygplan under ett parasoll utomhus 👍

(null)
(null)

Både jag och Alfred sov gitt ubder lunchvilan. Han efter en låååång förmiddag. Jag med gårdagens aktiviteter i kroppen. Alfred hade gärna sovit till kvällsläggningen tror jag, men vid fyra drog vi upp honom ur soffan och åkte till badplatsen. Daniels föräldrar hängde med och mina kom efter på cykel. Fika, middag till Alfred och en tom strand. Enda smolket i bägaren var att ett gäng bin bosatt sig i strandkanten. Stackars Dante blev biten, vi andra klarade oss. 

(null)
(null)

Jag börjar längta lite till semestern nu. Få ägna sig helt åt familj, hus, trädgård och graviditet några veckor. Men än finns det mycket jobb att göra så jag får försöka vara effektiv de sista tre veckorna och njuta desto mer därefter.