Flyt

Ännu en sen kväll för en som är lite för ivrig att få bocka av saker på sin lista. Idag har jag gått igenom hundratals bilder från både 2017 och 2017. Raderat nästan 11 gigabyte från hårddisken! Tidskrävande men ändå ganska roligt. Tänk så många underbara tillfällen vi fått dela med Alfred under hans två första år ❤️

Dagens mys med "Mimmi och vovvarna" till exempel. (null)
(null)
(null)

Förutom att gå igenom bilder har jag sett till att måla klart en dörr och en dörrkarm idag. Därmed är all målning för tillfället färdig, men hantverkarna skapar snart mer jobb åt oss. Tak, väggpanel och en massa lister återstår. Idag har mattläggare gjort ett jättefint jobb och fått in golvet i badrummet. Plötsligt känns det som projektet tagit ett stort kliv framåt! Snart kommer nog tapeten också på plats och då har vi ett riktigt rum, även om lister, inredning och detaljer återstår. Drygt två veckor kvar till deadline och den känner de sig säker på att hålla. Så spännande! 

(null)
(null)
(null)

Nästa projekt som flyter på bra är det där med att baka bebis. Lillasyster knölar och bökar i magen så att jag aldrig behöver tvivla på att hon har det bra. Idag var jag på MVC och fick det bekräftat. Magen som jag tycker är så stor räknas fortfarande som liten men växer som den ska. Jag har gått upp 9kg och kommer därmed klara mitt minimi-mål på 10kg den här graviditeten. Känns bra, även om jag bara kommer upp i ca 60kg precis som med Alfred. Nu finns det mer fett och mindre muskler på kroppen. Lillasysters hjärta slog fint och hon ligger tack och lov fortfarande med huvudet nedåt, om än fullt rörlig. Barnmorskan trodde att hon kunde låta bli att fixera sig eftersom Alfred inte var fixerad vid födseln, men det återstår att se. 

(null)
(null)

Sist men inte minst, Appropå flyt. Idag har vi badat på Risön i bassäng. Alfred simmade som vanligt massor. Dels med min hand under magen i den mellanskola bassängen, men också med händerna i marken i plaskdammen. Han nådde precis med munnen ovanför ytan och var så storl och nöjd över att själv ta sig fram. En massa rutschkana och en hel del lek med andra barn hann vi också med innan vi fick vända hemåt. Då var han nog både nöjd och lite hungrig, även om han försökte få till lite lek vid gungorna innan hemfärden också. 

(null)
(null)
(null)
(null)

Idag började dagen fyra, inte helt optimalt när jag släckte lampan någon gång kring halv tolv. Inatt får jag sova ostört, men det vore dumt att dra ut längre på kvällen ändå. Därmed - godnatt!