Tredjedag helg

Tredagars helg - vilken grej! Som en liten semester varje vecka đŸ€— I torsdags gick jag frĂ„n jobbet och var sĂ„Ă„Ă„ less. Trött pĂ„ att ringa och ringa utan att fĂ„ napp. Trött pĂ„ alla problem som kan uppstĂ„ nĂ€r man arbetar med mĂ€nniskor, deras kĂ€nslor och pengar. Trött pĂ„ alla förtroenden som man ska leva upp till. Nu kĂ€nns det helt rimligt att börja om igen. Nya tag, nya telefonnummer, nya möjligheter. Men, sen hĂ€r veckan Ă€r det inte dags för skogen Ă€n. Imorgon Ă€r det en stor dag. Det Ă€r inskolning! 

(null)
(null)

Helgen har varit lugn och trött nĂ€stan hela tiden. Vi Ă€r alla snuviga och lite hĂ€ngiga. Vilar och hĂ„ller oss i stugvĂ€rmen nĂ€r det Ă€r midvinterkyla utanför. Fast vi Ă€r sĂ„ dĂ„liga pĂ„ att sitta still och kura. DĂ€rför gjorde vi en bilutflykt till vĂ„rt favoritstĂ€lle igĂ„r. En god stund i bilen, ett snabbt besök pĂ„ Graninge antik. Daniel hittade ett fint skĂ„p jag glömt att fota och nĂ„gra tavlor med gubbar vi inte hittat plats Ă„t. Jag gick mest och tittade. Gick dessutom en kall men fin runda med stackars uttrĂ„kade Dante. Det var gott nog! 

(null)
(null)
(null)
(null)

PĂ„ eftermiddagen fick Alfred leka med Ella, Lisa och Elis. Han var alldeles vild. Sprang och sprang och sprang. Kramades och busade. SĂ„ glad att vi har sĂ„ bra mĂ€nniskor omkring oss! 

(null)

Idag var det varmare ute och Alfreds snuva kĂ€ndes bĂ€ttre. Vi myste hemma tills Alfred sovit, sen Ă„kte lillpojken och jag till badhuset. BĂ€sta stĂ€llet! Att bada Ă€r lugnt och uttröttande pĂ„ samma gĂ„ng. Jag fick sitta i bubbelpoolen och en kort stund i bastun. Vi Ă„kte massvis med rutschkana, plaskade och simmade och Ă„t korv. Gott gott! Efter den aktiviteten somnade Alfred (och jag) lĂ€tt ikvĂ€ll 👍 

(null)