Ljusare tider

Förra veckan bad jag om sol. Den här veckan blev jag bönhörd! Oj vilken skillnad det gör för humöret 🤗 Både igår och idag har jag spenderat en stund i skogen och njutit av den klarblå himlen och ljuset i trädtopparna. 

(null)

Eller om jag ska vara ärlig njöt jag ohejdat igår, sen var jag allmänt salig i bilen på väg till skogen idag...

(null)
(null)
(null)

Därefter ägnade jag någon timme åt att svära ut skidorna som ramlade av varje gång marken vågade sig på att luta lite (det händer ju ibland) eftersom någon idiot tyckte det var lämpligt att göra vinningarna i storlek 38 och uppåt. Tack tack, men det finns faktiskt de med små fötter som också måste ut i skogen. Det är inte som att man bara kliver åt sidan och trampar i skidan igen. Man landar nämligen med snö till midjan och ska sedan försöka få på sig skidorna utan att de halkar undan medan marken, dumt nog, fortfarande envisas med att luta. Jag trodde aldrig jag skulle ta mig hem i tid! 

(null)
(null)

Men hem kom jag, och möttes att vacker dimma över älven...
(null)
(null)

... och en pigg men sjuk pojke. En vecka med inskolning hann vi med, sen fick han vara hemma från förskolan hela den här veckan på grund av ögoninflammation. Tur att Danne kan jobba kvällspass och jag gå lite tidigare så vi slipper vabba! Imorgon kommer Dannes föräldrar och ställer upp när jag ska ha kvällskurs för skogsägare men idag skippade jag kören. 

(null)

Istället har vi tagit det lugnt. Badat, ätit, gått promenad. 

(null)
(null)


Nu ska jag smyga upp och lägga mig igen. Min tur att ta natten, hoppas den blir lugn!