I kylan

(null)

Nu är det äntligen helg igen! Lugn, kall helg. -25 grader tredje dagen i rad. Vi håller oss inne bäst vi kan men måste ibland gå en runda med stackars Dante. Vi gör så gott vi kan för att hålla Alfred varm, men det är inte lätt!

(null)
(null)
(null)
(null)

Solen har visat sig hela veckan och den bjuder faktiskt på lite energi, trots kylan. Jag suger den i mig! Behöver den verkligen just nu. 

(null)
(null)
(null)
(null)

Vårt fina hus håller ändå varmt. Den här vintern faller temperaturen sällan under 18 grader och det är behagligt inne när vi eldar. 

(null)

Igår jobbade Daniel från halv tre. Han sövde Alfred innan han gick hemifrån och sen sov min plutt till halv fyra. Jag passade på att vila jag också! 

(null)

Betraktade detaljerna här hemma. Den fina timmerväggen. Stringhyllan av tidig modell. Den nya ramen med bilderna som bläddrar. Sakerna vi hunnit samla på oss.

(null)
(null)

Min ulltott som har det tråkigt på dagarna. 

(null)

Utanför fönstret har fåglarna kalas.

(null)
(null)

När Alfred vaknade lekte vi med allt vi hittade. Dockskåp, lera, böcker och pennor... 

(null)

Badkaret roar alltid en stund men mjölkflaskan skulle absolut följa med!

(null)

I ett obevakat ögonblick klättrade han upp på bordet och lekte med lampan.

(null)

Mot slitet av dagen hämtade jag en påse med undanlagda saker och så var han road en stund till. 

(null)

Jag har under tiden passat på att märka kläder inför dagisstart samt tina upp och stöda vagnen (som genast fick ett uppsving). Tänk, påmåbdag skolas han in vår stora pojke och det känns både riktigt och bra! 

(null)


Idag har vi varit på en liten utflykt och snart kommer det gäster, men det skriver jag mer om senare.