Alfie-Kavat

Alfred har varit en sån pärla på dagis! Lekt och hängt med som om han aldrig gjort annat. Ätit blodpudding, fisk och tacopaj. Sovit i vagnen alla dagar. På onsdagen var jag med fram till tio. Jag smög mest på Alfred som lekte utan att se sig om, och så hjälpte jag till med de andra barnen. De bakade lite med lera och sen gick de ut. 


(null)


Carin klädde Alfie, jag tog hand om några andra. Därefter städade jag lite med en pedagog och fick sen sätta mig i personalrummet. Jag kikade såklart på Alfred genom fönstret. Han struttade på så kavat med den blå (dyra men värdelösa) hjälmen på sned. Sen kom han på att han skulle pussa alla barnen och jagade ungar en lång stund.


(null)


"Vem är den söta lilla dockan som går runt och pussar alla därute?" hörde jag någon säga borta vid dörren. 

"Det är Alfred, han är ny på älvtrollet, hans mamma sitter här inne nu". 


Det är så mysigt på Öhns skolgård. De stora och de små går tillsammans på rast. Andra dagen vi var med möttes vi av några femmor och en flicka som sa "heeeej alla mina bebisar, kom får jag krama er!". De andra barnen ryggade skyggt undan. Alfred följde med rakt in i klungan med stora. Sen hittade han Lukas och Emilia och försvann bort med dem.


(null)


Resten av dagen satt jag och läste och pratade. Kvart över tolv fick jag veta att Alfred ätit bra, busat med Loui vid bordet och sov i sin vagn. De hade bara ställt ut honom så somnade han. Som på räls alltså. När jag kom tillbaka in var han vaken. Drack vatten. Sa "hej". Så var det nog med det.


(null)


Efter dagis åkte jag till stan och fyndade på loppis. Overallen var tydligen för liten så jag behövde leta en ny, helst begagnad. Det hittade jag inte, däremot en hjälm som var MYCKET bättre och hemskt mycket billigare än den vi köpte på sportringen. Dessutom fina mössor, en Pippi-dräkt och en dockstol i trä. Overallen köpte jag tillslut ny på 30% rabatt. Det fik det vara värt. Lämnar vi tillbaka dyr-hjälmen går vi nästan jämnt upp, särskilt som mormor sponsrade 👍


(null)


Han har blivit så stor! Pratar mer och mer för var dag. Hade försökt lära sig namnen på alla barn igår. Hemma är han aningen vild men trött nu i övergången. Det är okej. Igår st han så söt efter middagen. Vi lekte i vasken med de små baddockorna. En ramlade ner "ouiäää ouiäää" härmade jag, bebisen ledsen. Då tog Alfred upp den och höll den på sin rygg. "Sitta gygge". Bebisen blev såklart glad igen genast! Alfred fick också sitta ryggen när vi promenerade med Dante. Det var tydligen skönt för huvudet! 


(null)


Idag är det fredag och vi är hemma och trötta. 


(null)

(null)


Nya overallen är invigd och vi har läst bok efter bok efter bok i sängen. "Meeee boook". Lille myspojken. Det är skönt med lugna dagar och jag är såååå tacksam över mina lediga fredagar! 


Utomhuslek och en tur till lekstugan

(null)

(null)
(null)
(null)
(null)