29

Första januari. Alla har varit trötta. Alfred arg och gnällig. Himlen tung av raketmoln. En seg dag. För oss som för alla. Första januari är en av årets tråkigaste dagar. Det råkar också vara min födelsedag. 

(null)


I fick jag det jag allra mest önskade mig i present. Sovmorgon! Vid sju lirkade Daniel bort Alfred från mig i sängen och strax före tio kom han tillbaka med en trött och mammig liten kille. Då stod frukosten framdukad och flaggan tronade mitt på bordet. Jag fick både kaffe och te och två tidningar att bläddra i. Alfred gungade och gungade och jag kunde putta med en hand och dricka kaffe med den andra :-). 

Förra året var han såhär liten och knubbig ❤️
(null)

Efter en lång och seg frukost där grannen kom förbi och pratade fyllde vi sparken med ved och gick till grillplatsen. Alfred var arg innan. Någorlunda nöjd på minrygg. Sedan arg på både vantar, snö, oss och maten. Det var ändå mysigt med eld och plusgrader och gott med grillad lax! 

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

(null)

Alfred somnade inte i sparklådan som vi trott han skulle men väl hemma sövde Danne i soffan och jag slappade. Konstigt att det fortfarande känns så välbehövligt efter nästan 12 dagars semester! Trötta. Sega. Första januari! Alfred var fortfarande grinig när han vaknade och vi tvingade i honom lite fiskbullar. Sen åkte Alfred och jag till familjen Lundquist. Då piggnade han till och lekte, busade, kramades och pussades. 

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)


Nu har vi försökt natta vår tidigare så trötta pojke i drygt 1,5 timme. Tur man är två vuxna som kan bytas av så att tålamodet räcker till! Snart är det läggdags för mig. Nu är semestern över och en månad med jobb, inskolning och ett nytt livspussel väntar. Men nu är jag ju ett helt år äldre och säkert mycket klokare så det kommer säkert gå bra 😜