Oceaner av tid

De senaste två dagarna har varit som en hel månad. Så mycket tid! Tid att tänka. Tid att vila. Tid att känna. Tid att fixa. Tid att längta. Tid att sakna. Tror jag behövde varenda punkt! 

(null)


I fredags, typ två minuter efter att ytterdörren slagit igen bakom killarna, skrev jag en lång lista och skickade till min kompis. "Jag är ensam, allt det här vill jag göra men jag ska vara realistisk och vara nöjd med en bråkdel." Nu har jag prickat av VARENDA PUNKT (utom fixa med bilder och film för min dator är på jobbet) och dessutom lagt till fler som också blivit klara. Utan att på något sätt kompromissa med vilan, det viktigaste med min ensamma helg. Jag har vilat med en bok på sängen. Med en talbok på sängen. Med en bok i badet. Med en talbok i badet (inte samma tillfälle). Med två olika teveprogram på soffan (inte hänt sen Alfred var ett par månader gammal). Jag har vilat på natten och vid köksbordet och överlag genom att göra saker utan press. När jag tröttnat på denna något passiva handling har jag: 

- Handlat blommor, blöjor och välling. 
- Handlat en massa nya förvaringslådor. 
- Delat ut hälften av blommorna till världens bästa granne och andra hälften till världens bästa mig. 
- Rensat lådor inomhus och burit till förrådet.
- Sorterat allt löst i förrådet och fyllt tre kassar med loppis-saker. Det tog några timmar 😅 Nu ligger alla sparade barnkläder sorterade enligt storlek. Vi har MÅÅÅÅNGA sparade barnkläder! 
- Sorterat alla lösa papper och slängt/satt in i pärm.
- Åkt skidor TVÅ gånger = säsongens två turer (sammanlagt mindre än ett par kilometer men ändå) samt gått typ 100 promenader med otålig hund. 
- Fått hjälp att rasta otålig hund av ännu en toppen-granne.
- Monterat ner vår pyttelilla och väl dolda och väldigt oanvända teve (maken godkänner).
- Avbeställt radiotjänst.
- Beställt fröer till sommaren.
- Tagit hand om mina växter inomhus. 
- Tagit hand om all tvätt och bytt sängkläder. 
- Fyllt kalendern med kör-datum. 
- Målat träd och klistrat in i dockskåpet.

(null)

Har dessutom fikat och ätit så ofta jag kunnat. Nu har jag fyllt mitt behov av "egentid" för ett bra tag framöver. Tror jag åtminstone! Ser fram emot att träffa mina fina pojkar imorgon ❤️ Inatt ska jag sova i Alfreds säng! 

(null)