Ljusbärare

I den mörkaste av tider kommer ljuset till oss.

(null)

Jag önskar att det gällde för alla människor och alla länder 

(null)

Att lucia var mer än en finstämd dag då vi lyckligt lottade svenskar lyser upp i den mörka kalla natten med fika och sång

(null)

Att lucia idag kunde skänka ljus även i de allra mörkaste vrår på jorden - ett mörker av krig och misär - som en hyllning till det italienska helgon vi numera firar i kallaste norden

(null)

Idag ska Svea och jag köpa de sista julklapparna "från tomten"

(null)

Alfred och jag har lussat för både Leif och mormor för att sprida lite glädje

(null)

Men jag tror bannemej att jag ska sätta mig med honom en stund och berätta om barn vars liv ser helt annorlunda ut, och skänka en peng som åtminstone lyser upp tillvaron litegrann för någon

(null)

Göra det till en del av traditionen. För även om vi aldrig gör tillräckligt, inte ens så mycket som vi skulle kunna och kanske borde, vill jag lämna vidare en känsla av ansvar för allt och alla på vår jord. 

(null)

Här i norr återvänder ljuset snart till våra vackra skogar och dalar.

(null)
(null)
(null)

Det kommer med snön. Med julen. Med den återvändande solen. 

(null)
(null)
(null)

Varje julsång om "barnet och herdarna" är som en hyllning till våra små guldklimpar och alla underbara människor som hjälper oss vaka över dem. 

(null)
(null)

För undret sker hela tiden här på jorden. Änglar finns överallt. Varje litet barn är en del av jordens framtid. Vårt hopp om en bättre värld. Låt oss uppfostra dem till att ta hand om varandra och jorden ännu bättre än vi lyckats med! Våra små ljusbärare.
#1 - - Anonym:

Jättefint inlägg Sara! ❤️ / Jennifer

Svar: Tack!
astmatrollbysara.blogg.se