Soligt på hemmaplan

Tänk att vi fick komma hit och ha en sommarvecka i april! Helt fantastiskt. Sista vistelsen i barndomshemmet levererar. Det är så märkligt, trots att huset är delvis tömt, att jag går igenom lådor och kläder och att flytten är efterlängtad känns allt så avlägset. Här har jag haft så många favoritställen som Alfred nu fått leka på många många gånger. Jag har fått se honom bli större på samma plats vid varje besök. Lilla pyret kommer inte ha den anknytningen. Å andra sidan har hon mormor och morfar som grannar - bättre än så blir det knappast! 

I maj 2016 tog vi den här bilden på mig och Alfred i magen. Nu tog vi samma bild igen på mig och lilla pyret, och en där Alfred ficl vara med på grenen. Samma plats, olika tillfällen!
(null)
(null)
(null)

I augusti 2016 tog jag en bild på lille Alfred i en färgsprakande blomkruka. I januari 2017 tog jag om bilden för att visa hur mycket han vuxit. Nu är han drygt ett år äldre och vi tog en sista kruk-bild, april 2018. 

(null)
(null)
(null)

Idag har vi haft en lugn och skön dag som påminner mycket och min barndom. På morgonen gick vi en promenad i sakta mak. Alfred gick själv i minst en kilometer, inklusive pauser för att plocka pinnar, ploppa ner stenar i gatubrunnar, hälsa på smådjur osv. 

(null)

Sen fick han rida ryggen fram till grod-dammen. I min familj har det varit tradition att följa grodornas parning och ynglens tillväxt varje år. Det var roligt att få dela det med vår pojke! Han var bekvänt nog väldigt nöjd med att sitta kvar på ryggen och titta. 

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

Efteråt fortsatte vi till en rolig lekplats där det blev paus för fri lek och fika. 

(null)
(null)


Jag kände av fogarna litegrann sä Alfred fick sitta på pappas rygg hem. Då blev det spring, bus och en massa skratt! 

(null)
(null)

Det blev en väldigt lugn dag på hemmaplan med lek i trädgård och inomhus, mat och frukt. Välbehövligt för alla och härligt i värmen! Efter middagen, när alla var samlade, gick vi ner till sjön. Med många stopp på vägen såklart!

(null)
(null)
(null)
(null)

Det blåste lite men det bekymrade varken Alfred eller morfar. Idag skulle de plaska i vattnet. Det blev succé! 

(null)
(null)
(null)

Det var en härligt sömnig pojke och en minst lika trött pappa som la sig att sova på kvällen :-).