Sol ute och inne

Vilka dagar vi har nu! Varje morgon vaknar vi till en stigande sol på blå himmel. Dagarna är varma nog för t-shirt. Jag är ledig och Anne-Marie (Alfreds farmor) är på besök. Förkylningen hänger kvar men känns ändå bättre. Passar på att pusta ut och njuta helt enkelt! 

(null)

Det är så fantastiskt nu när Alfred kan roa sig själv. Precis som i somras får han ett helt annat lugn i kroppen utomhus än när vi är inne. Igår var Alfred och jag ensamma fram till lunch.

(null)

 Vi gick på promenad med grannarna så fort luften blivit varm och sen fortsatte vi hänga ute i trädgården. Jag kokade kaffe och satte fram fika på altanen. Alfred satt själv på riktig stol och plockade i sig medan vi pratade om ditt och datt. Ja, det kändes verkligen som ett samtal! Sen sprang han ner och lekte i snön. Jag satte mig på ett varmt trappsteg med min kaffekopp och bara njöt. Just precis då fanns det bara sköna känslor i magen. Inget fladder över kämpande luftrör. Ingen tankar om vad jag borde lyckas med på jobbet. Ingen ohanterlig trötthet från sömnbrist eller förkylningar. Bara solen mot ansiktet och min lekande pojke. Helt underbart! 

(null)

Innan Alfred kom var solen både givande och krävande. Den pockade på joggingrundor, utflykter, ut och ta tag i saker nu! Numera har man all anledning att bara vara. Sitta i en snöhög och gräva med hink och spade länge länge. Gå till snöhögen och tillbaka. Lyssna på fåglarna. Titta på vattnet som droppar. Just nu är det precis lagom!

(null)

Jag har dessutom fått städa hemma och tvätta klädseln på "nya" bilbarnstolen nu när vi har en barnvakt på plats. Alfred gav stolen tummen upp 👍 Tack Eva-Maria för att du letade fram den 🤗

(null)

Litegrann har vi varit inomhus också... 

(null)

... men helst vill alla i familjen gå ut medan vi kan! Idag tog vi en skön promenad till storskogen. 

(null)
(null)
(null)
(null)

Jag hade Alfred i selen utan midjebälte och han fick hoppa upp och ner några gånger. Helst ville han sitta och kramas ändå. Myspojke. 

(null)
(null)
(null)

Alfred fick känna på träden som vanligt, och när han hoppade ner en stund gick han fram till en stor tall och gav den en kram. Så roligt när man kan överföra åtminstone några av sina intressen! Imorse ritade vi faktiskt riktigt länge också, det har han ju lite dåligt tålamod med annars. Skog, böcker, pyssel och sång är så härliga saker att ha i sitt liv tycker jag 😍

(null)

Titta så fint det är här i Forsmo! Vi enades om att det inte är många andra platser vi skulle vilja bo på. Hemma bäst helt enkelt!

(null)

Nu är maten klar! Då ska jag sluta vila mig :-). 

(null)