Så går hela veckan

Denna vecka! Så många fina upplevelser. Så stark känsla av "yes jag klarade det". Lite som att bestiga ett berg. Kul, minnesvärt, jobbigt ändå. Förutom att det hörbara varit helt vanlig vardag 😝 En vardag med seg förkylning, tröga luftrör, praktikant på jobbet och ansvar för Alfred nästan alla eftermiddagar. 

En tisdag med lek efter dagis. Dessa söta ungar verkar ha så roligt ihop! Lyx att kunna släppa lös dem i en solig trädgård och själv kunna sitta och prata en stund. 
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

På tisdagen fyllde Daniel dessutom år. Ella och jag sprang iväg och fixade present på lunchen och Daniel fick komma hem till ett firande i väldigt modest skala. Han var nöjd med det, trots att han är värd allt guld i världen 🌸
(null)

Jag har balanserat mellan att göra så myclet jag orkar och vila så mycket jag kan. På onsdagen blev det mycket bil och mindre promenader på jobbtid så vi tog en runda i skogen efter middagen. Alfred gick bitvis och blev buren när det gick för långsamt (eller åt fel håll). Det blev en skön runda. Sen åkte vi på kören en stund men nöjde oss med att lyssna. Än så länge är jag glad om luftrören vill andas, de behöver ju inte utsättas för sång därutöver. 

(null)
(null)
(null)

På torsdagen tog energin slut. Krasch pang. Täppt överallt. Blev rädd att det berodde på att kortisondosen var över. Att jag skulle dippa igen och inte få ta mer för barnets skull. Det blev en väldigt lugn jobbdag på kontoret. Inte optimalt när man har praktikant men det är som det är. Hann vila lite innan Alfred skulle hämtas och fick sen en glad överraskning. Danne slutade tidigt! Kom hem samtidigt som vi. "Lägg dig och vila en stund du". Jag vaknade när Alfred skulle sova. Åt lite. La Alfred. Åt lite till. Somnade om. Det behövdes! 

(null)

Det gjorde att vi med laddade batterier kunde åka till en sjö med kollegorna och angla på förmiddagen. Helt okej sätt att spendera sin lediga dag på! 

(null)
(null)
(null)
(null)
 Fisk är spännande! Lars berättar hur gäddan ska fånga mörten. Gäddan hade dock behövt bättre instruktioner för den nappade inte alls på betet. 

(null)
(null)
(null)
(null)

Vi slapp gå hungriga ändå, Lars hade fixat ägg och pyttipanna. Mums! 

(null)

Sen spenderade vi eftermiddagen hemma i solen medan Danne firade kusin William i Sundsvall. Sämre kan man ha det 👍 

(null)
(null)
(null)