I eget sällskap

Visste ni att... 

  • Jag kan måla och handarbeta men är en hopplös stil-analfabet som helst klär mig i det min mamma stickat, sytt eller köpt.
  • Jag tycker det är coolt när andra har t-shirts med budskap, skapar collage med talande bilder och spellistor som uttrycker deras personlighet, men aldrig hittar något som uttrycker "mig". 
  • Jag gillar att gå på loppis men får ångest i en vanlig klädesbudik, oklart varför.
  • Jag är helt enkelt hopplös på att shoppa, matcha och klä upp mig men är rätt nöjd med mig själv ändå 😜
Idag har jag iaf köpt en klänning som jag rent teoretiskt tyckte jag helt fel modell men som jag fastnade för ändå. På loppis. Den var skön. Jag gillar den på nåt sätt. Danne sa att jag blev en Afrika tjej. Inte så illa!

(null)

Dessutom syns magen så fint i den. 

(null)

Jag fyndade också ett par tröjor till Alfred, ett pussel, en käpphäst och en massa böcker. Det var skönt att komma iväg en stund! Annars har dagen varit hemskt seg och trögstartad. 

(null)

Gråväder både ute och inne. Trötta föräldrar och trött pojke. 

(null)
(null)
(null)

Bus och bråk - nu testas vi hårt! 

(null)

Killarna gick in i mormor och morfars hus en stund och jag lagade gulasch-soppa i lugn och ro. Det var gott! Alfred bredde en egen macka, modell pyramid. 

(null)
(null)

Så fick vi energi till ett sista ryck och promenerade runt mon innan läggdags. Känns alltid bra! Plutten på ryggen och snöbollar åt Dante. Mys, småprat, frisk luft. Lite kvalitetstid med Danne. Så välbehövligt nu när vi båda är lite för trötta för vuxet mys och umgänge kvällstid. 

(null)
(null)

Nu önskar vi oss
  • Sol
  • Vår
  • En resa till sol och vår om inte annat
  • Energi
  • En fin sommar
Fast dessförinnan en lugn och skön natt 😴