Hemma, härliga hemma

(null)

Nu har jag sagt hejdå till mittbarndomshem. Jag har rensat ut lådvis med teckningar och skolmaterial. Bläddrat genom över 20 år gamla berättelser med tillhörande illustrationer. Besökt alla gamla lekplatser, sjön, groddammen. Det kunde ha varit nostalgiskt. Samtidigt hade jag framtiden springande kring benen.  

(null)

Livet går vidare, det går framåt, och där går två stycken som absolut borde bo grannar!

(null)

Skåne har många pärlor, men det har Västernorrland också, och även om ingenting blir det samma finns det mesta kvar om vi vill åka dit igen. 

(null)

@tlantis till exempel. Där har jag nog fikat eller ätit vid varje skånebesök sedan det öppnade för några år sedan. Fast den här gången var det stängt, typiskt! 

(null)

Vi tittade på fåglar istället. 

(null)
(null)

Och andra djur. Djur är bra tycker både Alfred och hans föräldrar :-) 

(null)
(null)

Sista dagen hemma var vi BARA i hemtrakten. Traskade min gamla gata till lekplatsen. Gatan som så ofta är med i mina drömmar. Det kommer den helt säkert fortsätta vara länge till! Även om den inte är min längre. 

(null)

Och trädgården. Fina trädgården där så mycket spännande lekar tagit plats. Även där leker jag vidare nattetid numera. 

(null)
(null)

Alfred kommer kanske inte minnas sina besök här, men bilder har jag gott om! 

(null)
(null)

Mamma och pappa har inte riktigt, på djupet, förstått att de flyttar härifrån än. Trots att huset gradvis töms på möbler. Jag har nog inte heller förstått det egentligen. 

(null)
(null)
(null)
(null)

Vi hann med nästan allt vi ville. Träffa kompisar, faster och min fina gamla farmor. Bara lillebror missade vi. Farmor tog vi med oss till lekplatsen på Ängsbyn. Det blev en mysig stund. 

(null)
(null)

Tågresan gick jättebra! Alfred sov 2,5 timmar första resan och var trött och ganska nöjd trots att kvällen blev sen. 

(null)

Nu är vi hemma och våren har kommit långt! Jag hade aldrig kunnat hoppas att det smält så mycket medan vi var borta. 

(null)

Nu har vi planterat blommor. 

(null)

Och krattat löv. 

(null)

Danne har påbörjat ett insynsskydd och tagit ner en stupränna. 

(null)
(null)

Det är skönt att vara hemma igen ❤️

(null)

Även om det fortfarande är lite slaskigt. Det blir bra den dagen vi grusar vägen också, fast det blir inte i år. Vi har många projekt framför oss! 

(null)

En promenad på kända vägar hann vi också med. 

(null)

(null)

Det var en himla skön semester men det är faktiskt väldigt bra att vara hemma igen!