Hej hej, vi klarar oss nog

Okej, nu blir det ett ganska gnälligt inlägg igen. Inte alls sådär mys och blommor och annat som bloggvärlden är så full av. Men om ni behöver lite att drömma bort till kan ni säkert hitta en massa annan läsning. Här kommer mer av den trista vardagen. 

(null)

 Det känns nämligen som om vi är sjuka heeeela tiden, och det kanske är så det är att ha småbarn i dagisålder. Jag tror att min kropp har lite svårt att hantera jobb + småbarn med halvkassa nätter + gravid + baciller. Senaste veckorna har jag nämligen gått från att vara dålig i astman till att därutöver få huvudvärk och må fruktansvärt illa, till att därutöver bli dunderförkyld. Samtidigt är Alfred extremt mammig och vill vara nära varje sekund. Han sover dåligt på nätterna pga vet inte vad, snuva, tänder, nånting. Jag sover dåligt pga astma, biverkningar från mediciner, nästäppa, Alfred. Danne sover dåligt pga fullmåne, Alfred, vill vara uppe länge. Igår kulminerade allt när Alfred fyllde tre stinkande bajsblöjor på natten, skrek sig fördärvad när jag smet för att få sova några timmar innan jobb och ändå vaknade tidigt. Danne började må dåligt under natten och jag kände mig minst lika eländig som de senaste dagarna. Nu vabbar jag! Det blev en lugn men tröttsam dag hemma där Danne lyckades vila upp sig innan lunch och åka till jobb på eftermiddagen och vi lyckades överleva en himla massa timmar helt enkelt. 

(null)
(null)

Med noll energi och tålamod har vi växlat friskt mellan mys och skrikfest. Jag har bockat av hela listan med lugna aktiviteter. 

- Vagnpromenad (så lagom lugnt i snömodd för den som körde insåg jag)

- Bokläsning

- Baka trolldeg (succé!) 

(null)

 - Sova jättelänge (tack!)

- Pussel, pyssel och dockskåp

- Promenad med Alfie på ryggen 

(null)
(null)

- Bada badkar

- Samt en himla massa tid framför surfplattan, med Facebook, SVT play och Astrid Lindgren filmer

(null)

Trots allt har vi haft det riktigt bra mellan varven!

Känner mig ändå som ett spöke, helt utan energi. Önskar mig några långa nätter och en snorfri näsa. Är enormt glad för den där nässköljen som blåser rent hela huvudet! Skulle inte tacka nej till sol och gräsmatta istället för blötsnö och modd. 

(null)

Så, slut på gnällandet för idag! Nu ska jag äta, sova, bli frisk. Godnatt!