Sjukdagar

Nu år det tisdag och den trötta helgen är förbi. Ändå är jag fortfarande hemma. Igår åkte jag till jobbet som vanligt fast med lite ont i magen. Mådde lite illa. Skyllde på tröttheten. Satt på kontoret och fick mer och ont. Mådde skit så efter ett par timmar åkte jag hem igen.
 
 
Gick till sängs med en hink och låg och kräktes, sov och våndades några timmar. Skulle vi nu åka på en vinterkräksjuka? Däcka hela familjen och spy om varandra hela veckan? Peppar peppar - det verkar inte så.
 
 
Vid tvåtiden fick jag i mig lite buljong och sov sen en timme med Alfred. Därefter vände det. På kvällen kunde vi gå en promenad i sakta mak och sen sov vi tungt hela natten. 
 
 
24 timmars inkubationstid är det på kräksjuka. Därför höll jag mig hemma idag också. Trött och med halvdålig aptit men helt klart på benen.
 
 
Försökte jobba lite hemifrån. Strulade mest med krånglande teknik men fick ändå bokat och förberett ett par markägarmöten och veckans budgetplanering. Mellan varven gosade jag med Alfred och tog lite frisk luft. Semestersjalen fick jobba på en långpromenad. Tror det är bösta sjalen jag hittills fått låna, åtminstone i konkurrens med Vanamo Routa. Den bär upp så tajt, skönt och mjukt i ryggsäck och är riktigt lätt att knyta. Typiskt, det är ju bäst om lånesjalarna är lite lite sämre än de man själv äger ;-) 
 
Jag förstår inte varför mina mobilbilder blir liggande hela tiden =(  Förlåt för det. 
 
 
Vi gick förbi ett fint fält med korn. Här kan man ta lite bilder (med mobilkameran tyvärr) tänkte jag glatt och knäppte flera stycken. Såg först efteråt att Alfie stoppat in rönnbär i munnen. Surt sa räven och det stämde helt klart! 
 

 
På väg hem blev det lite tråkigt att åka sjal. Då busade litegrann så var det skoj igen =). 
 
 
På eftermiddagen åkte Danne och tränade en stund och då passade vi på att leka lite i det som kommer bli lekstugan. Vi började möblera om och göra det barnvänligt. Där har grannarna tidigare ätit surströmming. Det kommer bli ett litet fint Alfie-bo, det är jag säker på :-). 
 
 
Ju längre dagen gick, desto mer återställd kände jag mig. Köttbullar och pannkakor gjorde sitt till! Vid femtiden (då mer än 24 timmar gått efter gårdagens kräkningar) åkte jag och Alfred till Erikshjälpen en stund. Vi fyndade ordentligt :-). Vinterskor, böcker och en fin trähäst på hjul. Träffade en kompis också och bestämde stt vi ska ha lekdejt med våra småttingar framöver! 
 
 
På kvällen ringde min bror oss på facetajm när Alfred åt kvällsmat. Han spelade och sjöng och det var så himla mysigt! Bästa morbrorn i världen <3
 
 
Nu känner jag mig på riktigt redo för jobb imorgon. En dag på kontoret och i fält, sen ska vi till Sundsvall och göra budget 👍
 
#1 - - Isabell Hedberg:

Hoppas du får fortsätta må bättre! :)
Kram!