Fredagsfunderingar

Jag fortsätter att snickra på inlägget om fjällresan men flikar in med lite nutid här emellan :-) 
 
 
Fredag igen och jag glädjer mig verkligen åt helgen! Bra jobbat Sara, den här veckan var tung men det gick. Jisses så trött jag varit! 
 
 
Dels beror det nog på att vi var borta hela helgen. Semester eller inte, det är ändå lite tröttsamt att vara ute på vift och så komma hem till ostädat hus och väskor stt packa upp lagom tills det är dags att ställa väckarklockan och börja jobba igen. 
 
 
Att vi sen inte får sova så bra på nätterna för tillfället är såklart också faktor. Nu är nattamningen på god väg bort. Alfred får mysa vid bröstet vid nattningen, med saga gos och talbok. Sen smyger jag som vanligt ner för att äta och när jag kommer upp tar jag på en av Dannes tröjor och ser till att vi har nappar i beredskap.
 

 
Sen tröstar vi med napp, pussar, kramar och närhet varje gång Alfred vaknar. Och det gör han! Ofta. Månda och tisdag blev det mycket skrik och långa vakenperioder. Sen blev det gradvis lättare att söva om med napp. Nu hittar han allt oftare själv tillbaka till sömnen och kurar ihop sig vid (eller på) mig. Först på morgonkvisten när han är hungrig och därmed orolig i kroppen vill han ha bröstet igen och då låter jag honom äta sista timmen innan min klocka ringer. 
 
 
Till sist går det inte att komma ifrån att det blivit höst nu. Dagarna är kallare. Färgerna skiftar ute. Luften är frisk och luktar gott. 
 
 
Kvällarna är mörkare och morgnarna dimmgrå. Just nu brinner brasan i köket där jag sitter och det är kolsvart utanför fönstret. Danne har monterat ännu en utomhuslampa och vi tänder i alla rummen inomhus. 
 
 
Höst blir man också trött av. Trött och ibland lite deppig. Danne påminde mig om att vitamintillskott kan hjälpa så nu äter jag lite järn och D-vitamin för att pusha kroppen genom övergångstiden.
 
 
Idag har jag i alla fall varit på möte hela dagen och kommit hem till lagad middag. Sen tog vi en långpromenad ner till gymmet och tränade lite innan läggdags. Väldigt lite för mig för promenaden blev visst längre än jag tänkt mig så det hann bli läggdags innan vi kom fram 😝
 
 
Den här helgen ska bli lugn och skön med lite körsång, trädgårdspysslet, städning och en massa mys. Nästa vecka ska jag vara i toppform igen ;-).