Upp som en sol

IGÅR: 
 
Planerar att vara i fält hela dagen. Klockan ett är jag äntligen på väg. 
 
Planerar att ta med mig Alfred. Han sjunger Aaaaamen i bilen (Mika, han övar inför advent ;-p) och är nöjd. Sätter honom i selen. Halvnöjd. Den börjar kännas liten. Önskar att jag inte tvättat båda de längre sjalarna samtidigt.
 
Planerar att göra klart en trakt. Vi kommer 5 meter in i skogen. Dante tokskäller. Jag stannar, lyssnar, spanar, luktar. Ingenting! Vi kommer 15 meter in. Dante tokskällef. Det luktar tobak. "Hallåååå, någon däääär?" Inget svar. Ringer kollega. Meddelar var jag är, för säkerhets skull. Säkert bara jägare. Kommer 500 meter. Det börjar SNÖA! Alfred arg. Allt blött. Sätter Alfred på magen. Går tillbaka. Konstaterar att arbetsdagen ändå är slut. 
 
 
 
Hemma bygger killarna koja. Mysigt! 
 
 
På kvällen springer jag till forsmospåret och tränar med tjej-gänget. Jättetrevligt! Fast astman slår till innan vi kommer fram så smista biten får jag gå. Traskar hemåt med Susanne och kippar efter luften. Känns typiskt men ändå okej. Lite kallt. 
 
IDAG: 
 
Planerar att vara hemma med Alfred på förmiddagen. Inser att datorn är omaddad och jag har glömt fylla på med snitselband.
 
Planerar att ta med Alfred på jobbet på förmiddagen. Sätter igång dieselvärmaren på bilen. Nöjd att komma ihåg det så att det är varmt bär Alfie ska åka. Har en lugn och ostressad morgon med astmamedicin och mys framför brasan. Kommer ihåg blöjor, matlåda, frukt, nappar och allt annat. Lastar ut i bilen. Bilen startar inte! Hämtar Dannes bilnycklar med Alfie i famnen. Hämtar Dannes bil med Alfie i famnen. Hämtar startkablar med Alfie i famnen. Får igång bilen. Pjuh! 
 
Planerar att lämna Alfred på väg till Junsele. Lämnar Alfred. Inser att jag glömt snitselbanden. Kör tillbaka. Passar på att stämpla stockar på vägen. Nöjd med att det blev gjort! Åker mot Junsele. Ska bara kolla kartan. Internet slut! 
 
 
 
IBLAND BLIR MAN BARA SÅ TRÖTT! 
 
Men allt löser sig ju. Köpte nytt internet. Hittade gallring i fält. Insåg att gallringen tillhörde anställd på Norrskog, men hade iaf trevligt medan jag tittade. Fick avsluta med grillad korv och mysigt häng i skogen med kompisar/markägare och sen åka hem till bästa killarna. Nu är jag färdig med dumheter för ett tag framöver!