Rävar ovh andra tankar

Saker man hinner höra nör man inte nattar barn: 
 
- Plocka disk
- Jogga
- Duscha
- Klippa naglar
- Plantera sticklingar
- Klippa lite på krukväxterna
- Plocka undan
- Sortera om leksakslådan
- Vika tvätt
- Andas i nebulisatorn
- Blogga
 
Japp, nog är det SUPERMYSIGT att natta Alfie men det finns faktiskt en poäng med att Danne tar en del nätter. Utom det att det underlättar amnings-stoppet (mer än 3 dygn sedan senaste amningen nu!). Det är väldigt skönt att få bidra med underhållet av hemmet och jag vet inte när jag ska göra det annars. Det är skönt att träna också, och att kunna andas på dagarna. Vi går nog fortsätta turas om framöver helt enkelt. 
 
Annat som hänt idag är bland annat: 
 
- Vi har ätit tårta på jobbet pga en kollegas finfina kontrakt
- Jag och Dante blev utskällda av en räv i skogen
 
Rävar på koftor och i skogen just nu
 
- Mina föräldrar har röjt i princip hela grannhuset  och börjat måla därinne
- Vi har köpt en takbox
- Alfred och jag har varit på hembygdsgården på möte. Han lekte med grannbarnen och alla var sams och kramades. Himla bra! Sen myste han i sjalen sista stunden. Såååå värdefullt att slippa åka ifrån honom när jag väl kommit hem.
 
 
Andra tankar innan jag säger godnatt: 
 
- Det känns sorgligt att ha slutat amma. Förmodligen mer för mig än för Alfred. Jag gillade att han liksom var en förlängning av mig. Samtidigt blev han märkbart störd av amnings-lusten mot slutet så vi får nog en lugnare tillvaro framöver. Mina bröst är helt konstiga just nu. Ett är litet men stenhårt, det andra stort men inte längre sprängfullt. Undrar om de någonsin blir samma storlek eller om jag kommer vara sned för all framtid...