Två sidor av November

Fy för tråkiga november!
 
 
Igår var det åtminstone fint väder ute. Alfred hade sovit oroligt (tänder är vi säkra på nu) och var trött, missnöjd men ändå ganska mysig på
morgonen. 
 
 
Jag hade fältjobb på morgonen. En rågång som inte blivit planerad så det blev en akut-utryckning med maskiner på plats. Hittade dock rösen och stolpar så det var riktigt trevligt.
 
 
Eftermiddag och natt skulle jag spendera i Härnösand, borta från mina pojkar. Därför åkte jag till kyrkis vid elva och åt korv-lunch där. 
 
 
Sen myste jag och Alfred på en promenad där han somnade efter bara några minuter och jag fick tid att ta bilder och försöka fånga känslan.
 
 
Byn var pudrigt mild och rofylld, täckt av frost och vilande under en lugn himmel.
 
 
Tja, sen åkte jag till Härnösand, hade det bra, åt gott, diskuterade intressanta saker... 
 
 
... kom hem till regn, halka, mörker och bajskatastrof.
 
 
På några timmar hann jag planera för 1. Badhuset, 2. Träffa folk i stan, 3. Biblioteket, 4. Träffa kompisar utanför stan. Istället spenderade jag tre timmar på köksgolvet och gick två blöta promenader varav en i mörkret. Vi lagade och åt mat, ritade, spelade piano och plockade fram brio-tåget. Det var okej det också men Alfred är onekligen mer nöjd när han kan spendera timmar utomhus utan att genast bli blöt och kall. 
 
När Daniel kom tillbaka från sin träning gick jag över till mamma och pappas hus. Där tände jag i 50-talsrummet och gjorde ett skönt yoga-pass. Andades in den sol och värme som jag saknade.