Fyller på

En dag räckte helgen. Det är minst en för lite! Två för lite faktiskt, det där med tredagarshelg var helt fantastiskt! Hoppas att vi kan återinföra det efter årsskiftet :-). Idag har jag haft en lång, snöig men effektiv och ganska rolig arbetsdag. 

(null)

Hemma lekte lekte killarna med lite nya saker som jag plockade in igår. Ja, när de inte var ute i snön förstås. De hade gått en lång och mysig vagnrunda och Alfie var så nöjd. Gospojken! Men igår tig jag i alla fall tag i att fixa lite roligare inomhusmiljö för Alfred. Jag hängde äntligen upp gungan i köket (så länge jag tänkt på det!)

(null)

... fixade ett pysselbord så som mormor och morfar hade hemma. Fick ett meddelande idag om att det var "nya favoritplatsen" :-).

(null)

... och plockade in gungfåret som jag gjorde iordning förra vintern. Nu är han stor nog att gunga själv! 

(null)

Alfred har inte supermycket leksaker inne men än så länge har det funnits annat som varit mycket mer intressant. Klättra på möblerna tillexempel. Busa på golvet. Spela piano. Dansa. Bada i diskhon. Plocka ur diskmaskinen. Men nu tyckte jag att han var så glad i att ha sina egna platser hos mormor och morfar så jag ville ställa iordning lite mer. Verkar ha blivit uppskattat! 

(null)

Dockor älskade Alfred ju för några månader sen. Särskilt sin Tova. Nu har han varit gladare i böcker, saker man kan banka med, klossar och annat. Därför blev jag förvånad men glad när jag kom hem till en pojke som bar runt på sin lille Holger och kramade och myste. Holger busade och klättrade i trappan. Ska bli kul att se om han fortsätter med det. Kanske har han kommit in i en fas när han behöver en låtsaskompis att gosa med? 

(null)

Han är onekligen mer mammig och pappor nu än tidigare. Vill hålla koll och vara nära. Jag tycker att han verkar arg över att jag åker bort. När jag kommer hem blir han först ivrig och helt uppskruvad. Rusar runt runt runt, vill upp och ner hela tiden. Sen går kramarna över i knip och pussarna i bit. Ivern slår över i frustration. Han vill kasta och banka hårt, gärna på mig. Jag förstår om han är arg. Jag vill ha mer tid tillsammans och det vill troligtvis han också. Ha sin mamma för sig själv. Det är en livsläxa han måste lära, att dela med sig, samtidigt vill jag ge honom att närhet jag kan så länge som möjligt. Han är inte ens 1,5 än och behöver båda sina föräldrar så mycket som möjligt. Idag, när han rasat lite vid pusslet, badade vi tillsammans och torkade under samma morgonrock. Sen fick Alfred följa med på träning.

(null)

Alfred tränade minst lika hårt som jag! Min starka filur.

(null)

När jag nattade honom med bok, sen sjal, verkade han glömt att jag varit borta. Ändå somnade han inte och tillslut tog Danne över. Får se om han sover lika länge igår som han gjorde idag. ÄNDA TILL ÅTTA I EGEN SÄNG! Galet :-). 

(null)

Själv ska jag upp halv sex så nu måste jag sova