Första anhalt, storstaden

Nu har vi åkt och åkt hela dagen. Först bil till tåget strax efter halv åtta. Sen tåg från åtta till halv tolv. 
 
 
Min solstråle roade sig som alltid med att springa i korridorerna, titta ut och prata med alla passagerare. Dessutom spelade vi fiske-spelet, ritade, lekte med docka och läste böcker. 
 
 
Och åt en massa matsäck förstås! Mums. Päron, kex, avokado, clementiner och en stor flaska mjölk. 
 
 
När magen var mätt började Alfie bli trött. Jag gjorde ett försök med sjalen och han somnade snabbt. Från tio till kvart i elva hade jag det lugnt och skönt. 
 
 
Sen hann vi knappt tröttna på utsikten innan det var dags att packa ihop väskan och gå ut. 
 
 
Vi pt köttbullar på stationen. Sen tog vi tunnelbanan till Slussen och bussen till Ärsta. Alfred satt på min rygg och verkade tycka det var bra att vara nära i myllret. Jag var aningen stressad (underdrift) av olika spår, byten, tidtabeller, människor. Alfred verkade ta det hela med ro där bak. 
 
 
Vi landade hos härliga Cecilia i deras fina villa. Alfred hamnade i paradiset när han upptäckte alla leksaker, inklusive två hästar i trädgården. Efter lite lek och prat blev Alfred fotograferad i Cecilias fina lilla studio och hon var så duktig med honom. Nu är jag spänd på resultatet! Hon följde med oss till bussen också och tog lite fler bilder på Alfred när han satt på min rygg. Jag visar såklart några framöver :-) 
 
 
Nu har vi umgåtts med min moster och kusin en stund över en god middag. Alfred var trött, hungrig och uppskruvad och jag började bli lite sliten av en dag på resande fot men det var mysigt att få ses en stund ändå. Efter maten slocknade Alfred i sjalen och då gick vi upp till gästlägenheten för att sova. Tidig natt ikväll. Tidig morgon imorgon. Ska bli skönt att koma fram till Skåne!