Torsdags tankar

Tiden går så fort. Dagarna bara rusar förbi. Den här veckan har varannan dag varit lång på jobbet  och varannan dag har jag kompenserat med mer hemmatid.
 
 
 
Igår åt jag en snabb lunch hemma innan ett markägarmöte, sen var jag hemma fyra och åkte på kvällsmöte igen klockan sju. Sådana dagar saknar jag Alfred och Daniel hemskt mycket. Timmarna när man kan vara tillsammans och göra saker utan att stressa. Eftermiddagen blev skön ändå. Det är tur att jag har bärandet, amningen och samsovning som kompenserar för all frånvaro! Alfred och jag lagade polenta och stekte svamp och bakade till och med ett bröd medan Danne promenerade med Dante. Sen hann vi både leka lite och gå en runda till innan jag behövde åka bort.
 
 
Idag skulle jag ut i fält och titta på några bestånd, men först drog kontorsjobbet ut på tiden så jag blev rädd att det skulle bli en alldeles för lång eftermiddag trots allt. Sen visade det sig att vägarna var så känsliga nu att jag ändå inte kom dit jag ville. Det blir lite kontroll av avlägg istället och så var jag hemma redan vid två. Bra ändå!
 
 
Gruset hade kommit under dagen och Danne hade redan fyllt ena sidan längs huset. Superfint! Vädret var helt okej så vi stannade ute en bra stund. Danne fick klart även nästa sida och jag la duk i sandlådan och fyllde den med sand. Invigningen hade vi direkt och lådan blev godkänd av både Dante och Alfred. Nu återstår bara att städa upp runtomkring.
 
 
När vi kommit in somnade jag och Alfred på järnsängen en stund. Så skönt, jag blir lite slut av att vara mamma och jobba samtidigt men man vänjer sig nog. Super-Danne hade färdigt middag när vi vaknade och sen gick vi till gymmet en stund. Ni kan nog ana hur skönt det var med en varm dusch och nattning av barn efter det??? Vardagen med familjen är bra härlig och ännu bättre är det att jag har långhelg nu! Fredag till måndag. Hurra :-D.
 
Så här fint blir det