Mellan bergen

Igår vaknade jag klockan fem, var på väg ut i skogen halv sex, fastnade vid en vägbom och fick åka till kontoret istället. Sen jobbade jag till fyra. Då fick jag ÄNTLIGEN träffa mina pojkar igen. Äntligen gå ut i solen! Danne och Alfred kom in till stan och fixade picknick. Bästa avslutet på en lååång arbetsdag :-).
 
 
Jag fick gosa och promenera och äta gott. Vi gick genom västra skogen till en rastplats med utsikt. Sen bara VAR vi. Låg på marken och tittade, busade, gosade😍. Laddade upp! Välbehövligt. 
 
 
Klockan närmade sig läggdags när vi kom hem så vi tig det lugnt och pysslade på hemma en stund. Alfred hade fått klädpaket från Skåne med superfina sommarkläder att växa i. De testade vi förstås! 
 
 
Sen somnade jag vid läggningen. Jag var så himla slut. Försökte vakna några gånger men först halv elva orkade jag ta mig upp för att äta och dricka. Sen slocknade jag snabbt igen. 
 
Natten blev varm och lite orolig. Morgonen ganska tidig. Jag plockade undan lite i huset innan Danne vaknade. Sen åkte vi till Sundsvall. Dags för lite tid med farmor och farfar. 
 
 
Här är tempot lugnt och vi blir bortskämda som vanligt. Alfred stortrivs och har många som tittar på honom. Dante likaså. 
 
 
Vi har levt utomhusliv på stadsvis under dagen. Lekt på lekplatsen efter lunch. Gungat och klättrat och undersökt sanden.
 
 
Vid sovtid gick vi en lång promenad med vagnen. Det tog tid innan Alfred somnade men sen vilade han under sjalen medan vi gick runt och Danne tränade. När han vaknade ville han upp i famnen. Då lånade jag Dannes sele och fick upp honom riktigt högt och bra på ryggen. 
 
 
Nu har jag lite vilotid innan middagen. Känner att helgen var välbehövlig och riktigt välkommen den här veckan (också). Nog för att det går bra att jobba men det tar på krafterna, särskilt på våren när luftrören är lite sämre. Än har vi inte riktigt hittat rutiner för att hinna med vad vi behöver i vardagen heller. Det kommer det kommer.