Såååå värd en kopp kaffe nu!

Efter en stökig natt där Alfred absolut inte ville vara ensam har vi gasat på för fullt den här fredagen. Klockan är inte ens fyra och vi har hittills:

- Varit på BVC och vägt, mätt och pratat. Alfred landade på 7,99 avrundat till 8kg och 68cm. Hans kurva har därmed planat ut lite både på vikt och längd vilket är fullt normalt. Marie tyckte som vanligt att Alfred är en pigg, aktiv och välmående kille. Tidig i utvecklingen och väldigt social. Hon kunde nu bocka av de utvecklingssteg som vi ska kontrollera på nästa besök vid 10månader. Innan vi gick fick vi med oss ett presentkort på en gratis bok att hämta på bibblan :-).

- Firat Öhns femteklassare som gjorde en fin prestation i Vi i Femman. Dieter och jag hade styrt upp med tårta och tog lite bilder inför ett reportage i Rallet Går. Tårtan gjorde succé förstås men Alfred var om möjligt ännu mer populär. Såklart! Jag kunde koncentrera mig på att fota och prata medan killarna och tjejerna lekte med Alfie. "Tänk, det säger bara vips så sitter han i ett klassrum med keps och huvtröja och stojar med kompisarna" tänkte jag sentimentalt.

- Fredagsbadat som vanligt. Alfred sov i bilen, trött efter att ha lekt med storbarnen, så Dante och jag passade på att busa en stund i det fina vädret innan vi simmade. Vi fick sällskap av Alfred och Eskil med föräldrar. Alltid lika trevligt! Alfie har blivit en riktig liten fisk efter alla våra badhusbesök. Skoj tycker jag, som har simmat sen jag var knappt fyra och i princip bodde på badhuset med föräldrarna ett tag.

Nu sover lillen gott i bilen och jag dricker en OTROOOOLIGT VÄLFÖRTJÄNT kaffekopp med världens bästa sambo. Och skriver blogginlägg samtidigt. Japp, man får görs det vi vårt köksbord så länge Alfred inte är med. Fast nu vaknade han, dags att vara social!