Nu i ro slumra in

Svar JA vi har sovit inatt :-) Först i varsin säng ett par, tre timmar. Sen tillsammans ett par timmar till. Sen igen i varsin säng tills Danne kom och la sig någon gång efter fem. Därefter en sista timme tillsammans. Djupare och bättre än på länge. Det har märkts på både mitt och min solstråles humör idag. Magkänslan, att det var dags nu, stämde som vanligt!

Jag blir så stolt över Alfred. Efter den oväntat goda natten inställde vi oss för ockupation klockan sju imorse. Fram till tolv var vi sedan på sjukhuset tillsammans med ett nytt trevligt gäng. Alfred var på gott humör precis hela tiden. Han kröp och reste sig. Träffade nya människor och undersökte nya miljöer. En städerska fick hans fulla beundran då hon först brummade förbi med polermaskin sen kom tillbaka med fullastad städvagnen. Han kunde ställa upp som praktikant vilken dag som helst! Ja Alfred var verkligen i sitt esse hela förmiddagen. Han skrattade ofta högt så att de fina tänderna syntes och det var sannerligen inte svårt att få barnvakt! Dessutom kom Mika och gjorde oss sällskap. En favorit hos oss båda. Vi hade det alltså väldigt bra :-)

Klockan tio ringde en kille från ockupationsstyrelsen och meddelade att mittmedia ville filma och ställa frågor. Jag hade svarat i telefonen och han kontrollerade att jag hade koll på läget och på så sätt fick jag huvudansvar för intervjun. Klockan elva kom två reportrar med kamera och mikrofon. Jag knöt Alfred på ryggen och han kilade nyfiket fram över axeln medan jag svarade på frågor efter förmåga. En läkare från barnavdelningen, en kirurg och två andra från ockupationsgänget blev också intervjuade. Sen fick Alfred undersöka både kamera och mikrofon. Väldigt spännande, trots att det inte slog lika högt som städvagnen. Imorgon sänds reportaget på Mittnytt.

På eftermiddagen fick vi besök av Sara och Alfred som vi lärt känna på rytmiken och badhuset. Det var himla trevligt! Pojkarna leker så fint tillsammans :-). Alfred (alltså inte vår Alfie) är tio månader och lugn, snäll och mysig. Alfie beundrar honom och ville hela tiden stå där han stod och ta det han tog. Sara och jag (lustigt med namnen, inte sant?) fick prata och dricka kaffe i lugn och ro. Det gör vi om!

 

Nu har jag ätit gryta, sprungit och duschat. Ligger bredvid Alfred i spjälsängen. Han sover så fint så jag kan nog smita när inlägget är färdigskrivet. Det här har varit en sån där pigg och rolig dag som jag efterfrågade i förrgår. Nu håller jag tummarna för att vi får fler lugna nätter!

(Tillägg 30min senare; han vaknade när vi åt kvällsfika och kom inte till ro i spjälsängen så nu ligger vi i min säng en stund. Gör snart ett nytt försök att lägga ner honom.)